|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en fråga ang. tillsatsluftsliden (tomgångsregulatorn) på 528 e28. Jag har haft problem med för hög tomgång när bilen är varm och för låg tomgång när den är kall, vilket är lite omvänt eftersom det brukar vara tvärtom med l-jetronic. Dessutom är bilen alltid svårstartad. Nu har jag tagit bort tillsatsluftsliden och ser att någon tidigare ägare har satt den ena slanganslutningen i ett skruvstäd eller liknande så att den är oval istället för rund. Följden blir väl att den "ihåliga kolven" som ska löpa inuti röret kärvar. Förmodligen är väl detta mitt problem? Men nu när jag letar efter en ny tillsatsluftslid undrar jag ett par saker: 1. Skall de ihåliga kolvarna som sitter inuti de två slanganslutningarna röra sig väldigt lätt eller går de lite trögt? 2. Vad är den lilla muttern (7-8 mm) till för på baksidan av tillsatsluftsliden? 3. Vad är det som får kolvarna att röra sig (öppna och stänga)? Tacksam för hjälp! Mvh: Magnus | |
Paap Reeder |
Hej! Kan du maila en bild till mig över denna slid så skall jag kolla på vinden. Finns ngn blir det bara portokostnad. Är det månne samma konstruktion som till E12? MVH /// Paap R |
|
Hej Paap! Tror inte det är samma på e12 och e28 (e28 har elstyrd slid). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.