|
|
|
|---|---|
|
Vart har de gamla hederliga dörrlisterna tagit vägen på alla nya bilar ? Själv har jag mina dörrlister av äkta plast att tacka för många fina parreringar av andras (läs : Volvokärringars) dörrsidor i min klarlack , men hur kommer dagens nya bilar utan dörrlister att se ut ? och om man är lite långsökt.... kommer inte detta ge försäkringsbolagen ännu en anledning att höjja premierna med tanke på alla lackskador/bucklor som man nu lättare kan få på en ny bil , eller skiter dagens nybilsförare i lite bucklor på dörrarna ? (kanske bara är jag som fortfarande tror att en buckla är fullt jämförbart med världens undergång .-) "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" | |
|
Desigynpryl som alla? köpare tar till sig verkar det som(vad ska dem göra)...Håller med om att det är åt h-vete. Undrar hur länge en dörrsida håller sig fräsch idag på t.ex nya 5-serien? Inom ett år har man garanterat bulor. Mvh Janne. |
|
|
Det var just det som jag hade lite ångest för nu i somras när vi köpte bil, valet föll på Toyota Avensis som också saknar lister på sidorna. Det tog tid för mig att hitta parkering förr, nu tar det ännu längre tid, skillnaden är att sambon är mer samarbetsvillig nu! :-) Jag har klarat mig i snart ett halv år utan bucklor! Mvh Abbe Länk |
|
|
och lika jäkla dumt är det med lackerade kofångare! grrr Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Håller verkligen med, det är urkorkat att inte ha sidolister i "äkta plast" :) Jag tänker köpvägra BMW så länge detta ofog pågår. Det får väl bli en MB W220 härnäst i stället när E38'orna tagit slut. W220 har ju fortfarande rejäla lister. Jag bodde i Frankrike i ett år relativt nyligen och min E38 såg nästan ut som ett russin av alla dörruppslag med riktiga jack i de "äkta plastlisterna", man kan ju bara ana hur en E6x skulle sett ut efter motsvarande misshandel. Snacka om design före användbarhet! Tack och lov gick det förvånansvärt bra att rikta ut alla skadorna utan omlack, förmodligen för att listerna tagit det värsta men det hade aldrig gått med en E6x. Mvh Björn |
|
|
Värsta bucklorna får man ju från andras bakdörrar, och dom tar en bra bit ovanför listen, men jag håller med, listerna är bra. Jag var hos en kund i måndags som har en ny BMW 735, han hade fått en stor buckla strax under rutan på dörren, antagligen från en lastbildörr, för djävligt! BMW CS #5206 |
|
|
Magnetiska skyddslister: Länk :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten, kanske en bra lösning för som så gärna vill ha. Brukar försäkra mig om att ingen anna vill parkera jämte mig, typ nära lyktstolpar, dubbelparkering mm... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.