AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.179

Säkerhetsfilm pris?

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Tänkte sätta på säkerhetsfilm på sidorutorna så att glasplitter inte kommer in så lätt i coupen vid inbrott/krock , så ringde en bilglasmästare här i stan och fick priset minst 6000:- kr , gubben gjorde sken av att det var "världens jobb" på en bmw 7a minsan , och jag ville se hur pass mycket skit som kunde tänkas passera gubbens munn på ett par minuter så jag spelade idiot och berättade snabbt om sidoairbags och frågade om det inte medför massor extrajobb när dörrsidor skall bort , och visst gjorde det det . iaf. ett par dagar behövde de ha bilen för att säkerhetsfilma rutorna.

Så nu undrar jag om det är någon sorts hemlig och mycket svår ritual när det gäller att montera solfilm/säkerhetsfilm på en 7-serie
eller om det är något en normalhändig person kan göra själv om man är pedant och inte stressar ?

Bör man träna på en mindre viktig bil kanske ?

Vart kan man köpa solfilm/säkerhetsfilm av hyfsad kvalität och vad är ett normalpris till en bil ?

Alla erfarenheter är välkommna !

Sen kanske man skulle ha solfilm , men då vill jag ha en som är mycket ljus så den går igenom besiktningen och att det knappt syns men att det stänger ute lite värme från solen och ger ett visst skydd för glaskross.

(Ev. mörk solfilm från biltema och Alpine loggor i rosa-neon varvat med tärningar i vindrutan , bakrutespoiler i äkta plast och om man kunde byta bilen då mot en sänkt (kapade fjädrar) Volvo740 med 3-tums system (hemsvetsat) för att lättare smälta in vid korvkiosken och "bli värsta playern"... :-))

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
har själv lämnat in e32:an på proffs toning han tog 3000:- för det runt om!
så 6000:- lät ju lite väl överpris.
det är hur smidigt som så det var ju en dålig förklaring som han sa om jag har fattat dej rätt!

lycka till med din montering..=)

"Plasthandtag Är För SmåHandlare"...=)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
3000:- kan jag tänka mig att betala ., det låter som ett välmotiverat pris med tanke på materialet. jag skall ringa runt lite och kolla priser på fler ställen.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.