AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.586

Kör ni med era m5 e39, m3 e46 på vintern?

Sida 3 av 3
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
mip: Lite svårt att få ner det i backen bara på vintervägar.

Klart som f-n att en M3 eller en M5 skall köras året runt, som Mr Jim skrev M3 / M5 är bruksbilar, även om de råkar vara bruksbilar med bra prestanda. Läste i senaste Bilsport om en tomte som ställer av sin SAAB 9-3 Aero på vintern..?!?!

Någon skrev i början av tråden att hade jag en Zx skulle jag nog ställa av den. Jag ställer av min Z3M (fast den rullar fn på vintersulor då det kan bli halt ibland på senhösten, 255'or vintersulor är fett), men då har jag också en bruksbil. Z'an är en sommarbil så det finns ingen anledning att köra på vintern, man har helt enkelt inte bara en Z om man behöver en bruksbil, 321hk utan antispinn har man inte heller nytta av. Gamla Z3 2,8an körde jag dock på vintern. Väckte en hel del uppmärksamhet på Åre torg!! :-)

/Caspar
Länk
Agge
Bayerischemotor:

Fina bilar du har. Har du några planer för M5:an?

Mvh
//Agge
Min vinter bil hetter Nissan 180ZX.Den är RWD och har liten turbo haha

Dime M
Länk
Agge: Nja, eventuellet några små detaljer till sommaren. Men vet inte säkert ännu vad det blir.
Jag körde med min M3:a på vintern. Fungerade kanon så länge det inte låg för mycket snö på vägen. Då blev det jobbigt varje gång man skulle iväg från stillastående. ( ända gången M-diffen inte var optimal =) Fast om jag köper en M-bil igen så kommer den få gå året runt. Snart....=)

///Egget
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.