AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.585

Kör ni med era m5 e39, m3 e46 på vintern?

Sida 2 av 3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ser många M5or även vintertid i GBG, några färre E46 M3. Men visst bilar ska användas.
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Såg en M3-E46 med en grå herre bakom ratten å räcke med skidor på i vintras i Åre, tycker det e helt rätt bilar e gjorda för att användas !!
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Nu blir man nästan sugen att klämma på 16" svarta plåtisar på Alpinan och låta den smaka lite salt och väta för första gången i sitt liv. Säkert en skojig vinterbil att köra is-racing med...

Eller inte :)

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
An
78
AndersM3
M3 E46 -02 CAB SMG
Med HT på och justa friktionsdäck plöjer min 30 mm sänkta cab Stockholms gator hela vintern. Problemet är att jag aldrig skulle kunna nöja mig med en billig vinterbil. Tyvärr skapar det lite "bytbilsug" men jag vet att jag kommer ångra mig till våren. Därför har jag beställt SSR GT3:or som gör att jag inte kan sälja.

Anders-M3
Ca
46
Carl serung
Bmw 740ia-95
Dyrt med vinterdäck??? Köpte AGI 225/45/17 dubbfritt, går kanonbra! Har även testat dom på taxibilen å de är inget fel! 4400:- med moms monterat för alla 4, tyckte de var bra pris!!!
Agge
Blitz:

Jo, jag ska ställa av monstret.
Om du kommer köra med dina lemans under vintern så lovar jag att också ta på mina lemans och åka på dom :))))
Ta leme!

Mvh
//Agge

Agge:

Vilken är monstret? M5'an eller M3'an?

Ställer av båda skönheterna:(
? frågetecknet blev borta....
Agge
Bayerischemotor:

M5:an är monstret och M3:an är monstrets lillsyskon :)
M3:an är redan avställd, så snart får man väl åka buss eller nåt, eller ringa någon kompis så fort man behöver skjuts :)

Mvh
//Agge

OK, tänkte också det att Monstret måste vara M5'an.

Lite synd att ställa av båda bilarna eller?:)

el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Jacob_m3: Vad kör du för något nu på vintern då? Blev det en e30?

elpe300
Bilen: Länk
Självklart skall det köras i vinter!

Carl serung:

För det första så vill jag ha ett bra däck, inga skitdäck som AGI - och då kostar det. Sedan så behöver E46 M3 specialfälgar i 17" som passar över bromsskivor. Då finns det BMW originalfälgar eller BBS typ på marknaden. Bara fälgarna till min bil går på 16.000kr plus däcken lite över 8.000kr...
Agge
Bayerischemotor:

Jovisst är det lite synd att ställa av båda bilarna,
men å andra sidan så vore det synd att köra
med dom under vintern :)
Har du ingen bild på ditt monster förresten?

Mvh
//Agge

Mr Jim
Skall man bara ha bilen på sommaren så skulle jag mkt hellre köpt en Porsche (eller ja det gjorde jag juh oxå...=). BMW är en fantastisk bruksbil, M-modell eller inte..

Mvh/ Jim Profit
Bästa bilvårdsprodukterna:
www.hagmans.com
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Klart den ska köras.

Mvh,
Robban
Elpe300: Jag har inte inhandlat någon vinterbil än faktiskt. Kör en Smart som snart ska bytas ut till något mer användbart.

MVH / Jacob
Agge, har bild på 330'an i galleriet, men ingen på M5'an, har så dåliga bilder på den, och eftersom killarna här på Forumet hamnar bygga en sida åt den, så tror jag jag väntar tills jag hinner ta nån bra bild på den. Har dock bild på båda bilarna på m5board:

Länk

mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Här diskuterar ni huruvida man ska eller inte ska köra på vintern men ni har inte tagit upp det viktigaste ju... HeHe... Bilen blir ju mycket rappare av den iskalla luften och gratis hk är väl inte fel. Jag har iofs en köhlertrimmad M3 med sportavgas utan kat med extra luftinsug så det kanske märks mera på min för det är enorm skillnad i drag. Jag skulle aldrig tänka mig att ställa av och bli utan detta grymma drag. :)

Mip
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
hade jag haft M5a, ja. M3a = nej.

Är oxå pedandisk och rädd om min bil men så länge man vårdar bilen ska inte bieln behövas slitas mer under vintern!
kilroy
Jag kör min M5 året runt, på vintern om det är sommarvägar. Är det halt tar jag 540:an istället...är det riktigt jävligt lånar jag tjejens Golf...Bakhjulsdrift och V8 brukar inte vara någon bra kombination på vintern...men 540:an uppför sig bra när det är halt. M5:an är lite besvärligare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.