|
|
|
|---|---|
|
Har sökt och sökt men tycker det blir olika svar hela tiden. Passar fälgar (och däck) som suttit orginal på bmw 330 -01, E46, 225/45/17 på min 328 touring -98, E36? Dimensionen tror jag inte är något problem. Det som oroar mig är om det är olika ET. Jag kör idag 225/50/16 runt om. Ringde till två olika BMW firmor. På den ena sa dom att det absolut inte funkade och på den andra sa dom att det helt säkert skulle funka. Är lite förvirrad, vad ska man tro på? /Magnus | |
|
Svar Ja. de passar rakt av. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Samma ET på E46, E36, Z3, Z4. M-modellerna undantagna. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är samma inpressning på de bilarna! Originalfälgar från 330i passar utan modifieringar eller problem på din 328i! Problemen kan uppstå när däcken blir bredare eftersom E46 har större hjulhus. Det innebär att E46 kan ta bredare däck än E36. Men 225:or skall inte vara några problem på E36. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan: 255/35/18 passar E36 ci/cab bak utan problem. Kika på Anders S bil i galleriet tex. Länk Om de passar sedan/touring vill jag låta vara osagt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan, med så breda däck bak på E36 är det kritiskt med exakt inpressning på fälgarna och vilka däckfabrikat/modell som användes (olika fabrikat kan skilja några mm i bredd, trots samma beteckning). Ofta behövs valsning av skärmar vid den bredden. Touringen på E36 har något smalare hjulhus än coupé/cab, om jag inte minns fel. Men grundfrågan i denna tråd var om 225:or passar rakt av, och det skall inte vara några problem med originalfälgar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.