|
|
|
|---|---|
|
tjena,nu är det så att jag har lite probbs,ska ombesikta bilen PGA besgubben inte gillade mitt avgassystem,hade tänkt höra,vad är lämpligt pris för ett på skroten ? skall bara ha delen efter katten,bilen är en 325a e30(touring). om det är ngn som har ett avgas så kika gärna in Länk mvh min älskling: Länk | |
|
Ett litet tips: Kan du inte köra in en dämpinsats i slutrören? Hade 2,5 tum på min gamla volvo 440 efter kat med endast 1st 3 tums dämpare längst bak. Brölade utav h-te men gick igenom utan problem. Konstruktionen är något liknande på min nuvarande bmw med "sport-avgas". Denna är oerhört mycket tystare pga slutrören som liksom har en liten "kon" innåt i slutet på rören ut från dämparen. Dämparen är liknande den jag hade på volvon (full-flödestyp) men som sagt en grym ljudskillnad. Testa och tryck i en dämpning i varje slutrör - besiktiga - bort med dämpningen igen? |
|
|
Han skriver iofs inte att den inte går igenom pga för hög ljudnivå... Jag tror mer på att han har hål någonstans i avgassystemet. |
|
| Vad exakt gillande han inte? | |
|
nja,det som det står i besiktningspapprena är att den låter för mkt..mullernivå för hög eller ngt stog det.Vart köper man sån dämpning då ? och kan dem verkligen inte säga ngt om ma nhar det ? vad kostar det ungefär ? hur fäster man det osv osv ? :D |
|
| Sådana dämpinstatser finns att köpa på t.e.x Mekonomen, hur man fäster dom vet dom nog också om antagligen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.