AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
658

besiktnings problem

tjena,nu är det så att jag har lite probbs,ska ombesikta bilen PGA besgubben inte gillade mitt avgassystem,hade tänkt höra,vad är lämpligt pris för ett på skroten ? skall bara ha delen efter katten,bilen är en 325a e30(touring).

om det är ngn som har ett avgas så kika gärna in Länk

mvh

min älskling: Länk
Visa användare
131
Tekniknissen
320i -90
328Ci -96
Ett litet tips:
Kan du inte köra in en dämpinsats i slutrören? Hade 2,5 tum på min gamla volvo 440 efter kat med endast 1st 3 tums dämpare längst bak. Brölade utav h-te men gick igenom utan problem. Konstruktionen är något liknande på min nuvarande bmw med "sport-avgas". Denna är oerhört mycket tystare pga slutrören som liksom har en liten "kon" innåt i slutet på rören ut från dämparen. Dämparen är liknande den jag hade på volvon (full-flödestyp) men som sagt en grym ljudskillnad. Testa och tryck i en dämpning i varje slutrör - besiktiga - bort med dämpningen igen?
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Han skriver iofs inte att den inte går igenom pga för hög ljudnivå...
Jag tror mer på att han har hål någonstans i avgassystemet.
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Vad exakt gillande han inte?
nja,det som det står i besiktningspapprena är att den låter för mkt..mullernivå för hög eller ngt stog det.Vart köper man sån dämpning då ? och kan dem verkligen inte säga ngt om ma nhar det ? vad kostar det ungefär ? hur fäster man det osv osv ? :D

ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Sådana dämpinstatser finns att köpa på t.e.x Mekonomen, hur man fäster dom vet dom nog också om antagligen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.