AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
861

Skumt elfel?

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Det är så att vi nyss bytt låda i min E30 och då sitter det ju en slags kontakt på växellådan som man kopplar till en kontakt på bilen vid växelspaken, vad har den för funktion? Är det farligt att köra med den urdragen?

Säkringen till instrumentpanelen (soppamätare, kylvattenmätare, soppaförbrukningsmätaren och coupefläkten) går sönder hela tiden SÅ FORT jag lägger i en växel från friläge. Nu har jag dragit ur den kontakten till växellådan och då går allt fint. Jordfel eller?

Sen har jag ett återkommande problem och det är att motorn spikar och rycker på låga varv (runt 1200-1500 rpm mest) med hög växel + när man närmar sej 4000-5000 rpm, ibland spikar den ingenting genom hela varvtalsregistret och ibland gör den det, kan det vara fördelardosan eller nåt sånt som börjar säga upp sej?

TACKSAM för snabba svar då d e ganksa akut att få ordning på bilen....
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Är det kontakten till backljuset du menar? Den sitter poå vänster sida.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Det kan det mycket väl vara, det är en kabel som är jord och en som är blå i den kontakten. Då är det altså ingen fara att åka med den urdragen tills jag har möjlighet att få hjälp med felsökning då!?

Varför spikar motorn? Kan det vara dåliga tändhattar så går brevid på nåt sätt å gör så att nån cylinder inte hänger med ibland!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.