|
|
|
|---|---|
| Någon som vet vart man ska gå in med "el-sladden" i kupen från motorn, finns det något hål orginal eller måste man borra själv? | |
|
Det här kanske kan hjälpa dig. Länk Mvh Marcus |
|
| Tack för tipset skall pröva såg ganska svårt ut | |
|
Det är inte alls svårt! :-) ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Skruva inte fast uttaget på sidan framför dörren som jag tänkte göra först, konstaterade den hårda vägen att det finns en kablelstam bakom mattan som inte mår så bra om man skruvar in en skruv igenom den. Det fick den olustiga effekten att när jag startat bilen och skulle stänga av så vred jag nyckeln på vanligt vis och tog ut den men motorn gick ändå. När jag skruvade ut skruven sannade bilen. Jag har som tur är inte märkt att bilen fåt några bestående men av min misshandel. Bättre att sätta det som bilden i länken som bmw325 la in. Inget man egentligen vill erkänna men man kanske kan bespara någon annan samma svettiga upplevelse. /Fredrik |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du är inte den första. en kollega på jobbet inhandlade ny saab för ett antal år sedan, och skuvade dit papperkorgen på samma ställe varvid skruven hamnade i motorelektroniken och bilen gick illa på tomgång, dom fixade det med någon motorskadeförsäkring har jag för mig. Jag fick reda på detta via en kollega på saab och när jag vid lämpligt tillfälle råkade nämna detta så blev det tomatrött :)) Ljusmodulen !!!! sitter även bakom sidopanel på E39. Går ju utmärkt att sätta uttaget på täckskivan under handsfacket finns tom utmärkt hål i den för att dra igenom kablen. ///MVH Hasso Länk |
|
Nu sitter uttaget på ovan nämnda panelen där jag även monterat kupefläkten så den inte är i vägen och slipper en massa sparkar från oförsiktiga fötter. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.