|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Robbat: Sitter det motronic i din 528:a??? rodge dodge Länk |
|
|
t-gul: jadu det kommer, ska se om ja kan grejja imorron :) danragn: jorå har lite bilder dock inte hel dokumenterat bygge, hade inte tillgång till kamera, och då deta projekt gick så pass fort så hann det inte med... men ska försöka sammanställa nåt nu när jag är hemma några dar.... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
rodge: japp //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Hmm.. Sitter det inte L-Jettronic på e28 528? Gjorde det på min gammla 528:a åtminstone. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
J.Dredd: Precis, det var väl bara de allra senaste E28 528 som hade Motronic? robbat: Hur ser din fördelare ut? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
ja det är L-Jettronic, jag som satt i andra tankar.... :) inget av dem räcker mer eller mindre långt utan modd... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
| Låter bra det, har ett eventuellt projekt på G så ett budget bygge vore inte fel då jag precis köpt en M3:a .. | |
|
danragn här har du lite bilder början på konverterröret på främredelen mot fördelaren sett, då jag har vänt grenrören uppåt. Länk sådär nu börjar de ta form, bara kollektorn kvar.. Länk här ska allt onödigt bort :) Länk konen till t03 turbon tog jag från en saab9000 "downpipe" Länk 3" downpipe Länk grenrör och konverter monterat... Länk ventilkåpa insug... Länk turbon, tryckrör till 95 intercoolern, du skymtar även lmm:en där nere samt filter som sticker ut igenom lycktan Länk motorutrymme, som de ser ut idag, dock har jag monterat en vvs ventil på sug sidan för att kunna justera "tjuvluft" som inte l-jetronicen räknar med och därmed kan jag få den att gå mindre snålt. Länk laddtrycknippel på tryckrör samt dumpventilen Länk ush vad det regnar här nu, fronten... Länk det var väl de, tack för mig! //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
| Tackar så jätte mycket =) | |
| vill se den seriösare versionen :D gärna på asfalt ;) | |
|
vad har du satt vevhusventilationen? och har du lmm:en löst utanför systemet ändå bara för att mäta in luft? eller hur har du gjort?! ///JOhan |
|
|
vevhusventilationen har jag dragit ner i en trocaderoflaska.... lmmen ligger nertill med öppet filter direkt på som sticker igenom heljust //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
men ärligt.. varför har ni inte slipat svetsarna?? ser för jävligt ut så.. :( Mvh Jojje |
|
|
JOjje81: för att det är ett budgetbygge där man inte gör mer än nödvändigt...att ha vevhusventilationen i en trocaderoflaska är inte en vacker sy det hellre, men det funkar säkert ;) ///JOhan |
|
|
precis, att slipa svetsarna är bra jobbigt oxo, vet inte o du syftar på tryckröret från turbo till intercooler? på började slipande gav sedan upp då jag inte fann det növändigt, då det bara är kosmetika och inte fyller funktion :) //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Spelar ingen roll om det e budget eller ej.. jag hade iaf slipat dom.. Men det e jag d.. hehe Mvh Jojje |
|
|
Men om du nu har satt lmm där, sitter den helt för sig själv och bara mäter upp lite luft som sedan går ut i luften igen? hur går motorn då? hur långt har du körde med turbo i? JAg tycker heller inte att man behöver slipa fogar om det enbart ska fylla funktion. Det är klart att om man ska ha huven öppen för åskådning på utställningar och träffar kan det ju vara trevligt, men annars är det bara extar timmar som inte ger något egentligen...Men det är ju upp till var och en hur man vill ha det ///JOhan |
|
|
johan, du menar med den öppna dump ventilen? åtja den går lite fett när man växlar då luften dumpas ut men inget man märker av alls. //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
okej, men hur långt har bilen gått efter konverteringen? JAG menade luftmassemätaren, om den sitter i systemet och mäter upp luft som bra går rakt igenom mätaren bara för att få ett värde att gå på...eller mäter den upp luft som sedan går in i systemet, och vart sitter den isf då? hoppas du förstår min fråga :) ///JOhan ///JOhan |
|
|
det var inget...jag såg på en av bildernqa hur det var gjort :P ///JOhan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.