|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Nu har man konverterat vinter bilen, en -82 e28 528:a Recept: * Vända grenrör, med egen byggd konverter (bild kommer) * saab 9000 turbo T03, 3" downpipe rakt ut (ingen dämpare, heh än) * 6st saab 9000 spridare * saab 95 intercooler, 2.5" tryckrör, samt oljefylld laddtrycksmätare från näströms.. Efter några dagar i inte mer avancerat garage än okq8 så var det klart... ...Funkar helt ok, laddar 0.5 nu, mycket bra respons i den lilla agget, dock inte optimerat på nått sätt. kan tänka mig att det är bra mycket med avgasmottryck i det lilla avgashuset, (viner på tomgång) :P Suger igenom orginal 528 lmm som är påspännd nåra snäpp. Tänkte höra om nån testat denna typ av konvertering på m30 snurrorna, då mest på detta lilla agget hehe :) Återkommer med lite bilder på budget vinter bilen... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" | |
|
Vill ha bilder nu.... :-) Okq8, haha jo varför inte. Alltid lika roligt att läsa om fullt fungerande budget-konverteringar, grattis. Du har inte kompsänkt något eller? |
|
|
hehehe, o vilket ladd har du på tomgång? =) hehehe, brutalt vill oxå ha bilder, o gärna nån film när får du ladd med t03:an? hur har de funkat hitils? mvh Erik Jakobsson Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Lät ju som ett kul bygge...ja har ju tänkt bygga på nån av mina bilar men har inte bestämt vilken av dom än...skulle va kul me lite byggbilder =) | |
| känns lite som du har lite diesl karaktär på den där motorn :) typ fullt ladd från tomgång och storknar vi 4000rpm... lär vara ett skapligt avgasmottryck... gissar att den stackars lilla snurran inte blir långlivad! | |
|
Tjo, jadu jag börjar väl få ladd vid 1600rpm och har fullt lite efter 2000... Jag ska ta och låda en digital kamera och ta lite bilder på henne.... hon såg iaf ut såhär inna hon åkte på operationsbordet för montering av respirator: Länk Återkommer med byggbilderna.... Var lite pill att riva bort all egr och plugga tillhörande vacum. T-Gul BMW: nope inte kompsänkt nått (förlorar juh effekt) :P Känns som jag vill kunna justera tändning och soppa lite mer exakt än att lura motronicen med lmm:en innan det är lönt att kompsänka.... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Men va fan, det är ju min gamla bil :) /markus |
|
| fränt me guldkryssare =) | |
|
Har en liten filmsnutt på den nu, återkommer med en seriösare version.... Länk //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Fan va häftigt... Håller på å bygger på en 320... Skulle gärna se lite mer bilder. ha de..... |
|
|
Men hur fanken fick du alla grejorna för under 1000spänn??? Jag vill handla där du handlar ;) Mvh Jojje |
|
|
Var inte den där bilen i 100% extremt välskött originalskick? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
ja bilder kommer, jo det som var meningen... att få det så billigt som möjligt det hela projektet gick ut på :) det man inte hade gjorde man själv hehe... lindgren: jo ganska bra skick var den i, lite små grejjer man vafan var juh första årsmodellen.... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Fna har du ngn avlastningsventil?? Låter som du har rätt sköna tryckstötar vid gasuppsläpp |
|
|
vet inte vad han har för dump, om han har nån, men det som låter så "fräckt" är när tryckstötarna kolliderar med turbinbladen INTE BRA, med andra ord, dumpen är förliten, om han har nån mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Snurrbo: Nej, jag har ingen dumpventil, då jag måste köra med en återcirkulerande har dock en från saab inte hunnit/&orkat monterat de ännu.... Ja blir frän "studsljud" mot turbinen därav inte orkat sätta dit dump än heller hehe, är inte så brydd om agget hade det sen tidigare fick de gratis, dock så är de nya lager i det å så... men vafan saab saker :) Om jag nu inte säljer bilen så blir det att bygga vidare med Megasquirt. Nytt grenrör turbo osv, svarva kolvar etc... får se är trots a´llt en vinterbil :) //Robban //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Hmm kom nu på att jag har ett likadant agg till, vart nu frestad på dubbla agg borde bli bra respons i dem små tjållarna samt så har man luft masa för lite mer effekt då man börjar mappa lite seriöst... hm hm.... ska fundera ett tag.. //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
robbat: När kommer filmsnutten som skulle vara i "seriösare version"? Vill se :-) |
|
|
Vad kan bilen ge i hk..!! tror du? Länk |
|
| Du har inte en massa bilder från hela konverteringen å grenrör mm.. Ska bygga turbo men måste ha lite råd å så... | |
| Mappade du bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.