|
|
|
|---|---|
|
hejsan! stämmer det att de elstyrda backspeglarna på e34:orna är eluppvärmda? pappa sa att det var så på alla bilar med elstyrning, men vad vet han? =) läste att på e36 så var det vanligt att slingan brann av på baksidan av glaset, är det samma på e34 (om det finns eluppvärming)? tacksam för svar /erik | |
|
Det finns både med och utan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Sen styrs värmen av en pulserande spänning som beror på ute tempen från tempgivaren i fronten.... Det är vanligt på alla bilar med värmda spegel glas att dom tappar effekten/går sönder med tiden Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
hur vet man om man har eller inte då? finns det nån knapp inne i bilen då eller? i pappas v70 så aktiveras spegelvärmen samtidigt som bakrutevärmaren, och han (pappa) säger att det borde vara likadant i min bmw /erik |
|
| Det är som på din pappas v70 | |
|
Enklast är om man tar loss glaset och kolla! Och om det finns slingor så är det bara att mäta motståndet i slingan, orimligt högt eller inget = trasig. Och har du elstyrning så finns det god chans att kablaget är fördraget, så är det på min. W |
|
|
Värmen styrs INTE av bakrutevärmen! Många bilar har som sagt fördraget, t.o.m. min E28 har det. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
hur styrs det då? och om man inte har, kan man fixa det utan att byta backspeglar? mvh /erik |
|
|
Det svaret fick du ( och C . Douglas) redan 16:43: "Sen styrs värmen av en pulserande spänning som beror på ute tempen från tempgivaren i fronten...." f.ö. gäller även samma om man har elvärmda spolarmunstycken Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
där ser man.. "dagens" bilar =) tack för hjälpen iaf! mvh /erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.