|
|
|
|---|---|
|
skulle det gå att ta ett insug från en -98s m3 och säta det på en -97s z3 2,8 (m52) hur stor sär skildnaden | |
|
vet inte om det är en m52b28 motor du har, alltså samma som det sitter i 328an. Men det anatar jag. En del tar insuget från en 325i (m50) och sätter på det på 2,8an därefter mappar om bilen, sägs att det ska ge lite effekt! Sen om jag inte missminner mej så är det sk "miljöhästar" som bmw har gått ut med på m52b28 motorn.För det skiljer ju 1hk på "papperet", samt 299cc, så. kanske för billigare försäkring !?vem vet..... mvh jonas |
|
|
det är M52B28 IHF har (imho samma i 328/528/728), kom i slutet på 95 nån gång och ersatte M50-snurran. sen är S52:s grund samma som M52 lika S50 vs M50, om det passar vet jag inte men jag ville bara trassla ur nystanet litegrann sen det du pratar om bajenfan85 är M52B23-motorn (i själva fallet M52B25) det är den motorn man modifierar med M50-insug ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Patrik Nilsson: Okej, för jag hade för mej att man tog alltså M50B25 insuget sen i M52B28. Ie36 därefter mappar om, så skulle de ge lite effekt! Vilken kaross sitter M52B23 (m52B25) i då ?är det e36an det också lr ?? |
|
|
Insug från S52 passar troligen inte.. S50 passar inte på M50 iaf. Länk www.reptil.nu |
|
|
Exakt vad är det som inte passar om man skulle vilja ha ett S50 insug på M50? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Man tar insuget från M50b25 även till M52b28 då det är där strypningen sitter, därför ej högre effekt i b28 maskinen. rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
| med andra ord man ska ha ett insug från M50b25 i min M52b28 för att få ut högre efekt eller förstod jag fel?? | |
|
Det är helt annan bultdelning på S50 insuget samt att det är grövre. _______ //Niklas |
|
| den här skulle inte gå att montera med andra ord Länk | |
| nu har jag fåt info om att M52/S52 är de (strypta) och M50/S50 är det man ska ha för att få fart på sakerna är det så eller | |
|
Det låter rätt i alla fall om M50-M52. Det andra borde ju vara likadant med. rodge dodge |
|
|
*IHF* M52b28 (328:an) har ett mindre insug av ngn anledning, säkert miljö/skatt ngt som nämns ovan. Därför kan man ta ett från 325:an (M50b25) som har ungefär 30% högre flöde och få ut mer effekt. S50 och S52, alltså M3 motorerna har inte strypta insug, tvärtom. De har tom separata spjäll per cylinder. Det är delvis därför jag skulle vilja ha ett på min M50 motor. Hittade en tysk länk en gång när någon gjort en flödesmätning mellan M50 och M52 insug. Resultatet visade som sagt på hela 30% mer flöde i M50 insuget. Syns även vid en jämförelse att det är större. Ska se om jag hittar länken igen... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Här har vi länken... Tom mer än 30% flöde i M50 insuget... Enjoy! Länk Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Det där insuget från ebay är till den amerikanska M3:an så det är samma insug som sitter på M52 (323,328). _______ //Niklas |
|
| det här kanske kan vara något för dem med stor plånbok Länk | |
|
Härligt pris! Mer lockande att göra ngn form av adapter mellan S50 insuget och M50 blocket om man vill ha separata spjäll... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.