|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Perran: Japp! "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
Zafiro |
Wendtan Det utloavdes 13 sek enligt Gustav på M5board.com. |
|
Zafiro: Jag har för mig satt jag läst under 12 sek någonstans, men det kan likaväl ha varit under 13 sek. Imponerande hur som helst. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Zafiro |
Wendtan, tro mig, det var inte under 12 sek. Du drömmer galet. 12 sek har aldrig nämnts, fan inte ens en murcielago eller gallardo gör under 12 sek 575M Maranello 13,9 s 911 Turbo 14,6 s Gallardo 13 s Challenge Stradale 15,5 s Esprit Sport 350 15,3 s |
|
Ligger stradalen verkligen på 15.5? Låter otroligt! ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
Zafiro |
Bones, undrar du om något bilmärke gå då in på denna länk och jämför med olika bilar. Länk Här har du tiden för Stradale: Länk |
|
Märkligt. En stunds googling ger resultat från 13.7 - 13.9. Jämför bilens vikt och effekt med dom andra, lägg till det F1-lådan så tror jag mer på 13.9 än 15.5. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Inte för att det har det minsta att göra med M5 E60 :-) ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
Zafiro |
tror och tror, det är vad som är uppmätt och inget BS och nej det har inget med M5 att göra :) sen är ju givetvis acceleration beroende på olika förutsättningar, väder och temperaturer påverkar såsom förare. |
|
13,5 till 200 km/h: Länk |
|
Zafiro |
wendtan, du har aldrig läst det och om du nu gjort det så vet inte den källan vad han pratar om. Behöver inte vara Einstein för att fatta att M5 inte gör under 12 sek. 13 sek är vad som sades förr och den källan kommer från Gustav när han träffade bmw när conceptbilen visades på mässa samt från tidningen Autocar när conceptbilen presenterades. 12 sek finns inte en enda bil med 500hk och samma vikt som M5 som kör under 12 sek, din källa är inkompetent och för hans skulle hoppas jag det var ett tryckfel. |
|
Zafiro: Om jag skriver att jag läst något, så har jag det. Om du skall ifrågasätta samt göra utlägg på saker och ting jag skriver på detta forumet så har du ett heltidsjobb framför dig. Fråga gärna andra på forumet om hur ofta jag har fel. Jag vet att Gustav har skrivit under 13 sek på m5.com, och jag påstår aldrig att de var han som skrivit det. Lägg nu ner detta är du snäll. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Zafiro |
Spelar ingen roll om hur ofta du har fel så blanda inte in sådant. Och nej, är inte här för att kommentera allt du skriver, har inte ens talat med dig förr. Som sagt den som skrivit under 12 sek har ingen aning vad han talar om, end of story. Så nu har jag lagt ner detta. Var nu snäll och kommentera inte detta. |
|
(Ojjj... Jag skall nog hålla tyst just nu Wendtan, för forumfridens skull.. :-) ) Imponerande siffror på M5'an dock. Om 4,4 sek 0-100 stämmer spöar den faktiskt GT3'an.. Läste igenom hela tråden på M5 forumet som diskuterar M5 vs 997 S. Där faktiskt M5 vinner det mesta som har med prestande rakt fram att göra. Fast testet är ju definitivt fånigt att göra, BMW's värsta familjesedan mot Porsches inte värsta sportbil.. Ehhh??!?!?! Sedan gör inte heller bara prestanda en bil till sportbil. En SAAB 9-3 spöar lätt en MG A på allt, men vilken är sportbilen??! SPVM's lista på sportbilar: Länk /Caspar Länk |
|
|
Rätt intressant reflektion där , Caspar. Det är väl paragraf 1 här på AP att man måste jämföra det värsta ur ett sortiment med det värsta ut ett annat sortiment. Isf måste ju M5 jämföras med Carrera GT? I den jämförelsen kommer ju inte paragraf 2 att träda i kraft heller, som säger att turbomotorer inte kan jämföras med sugmotorer, oavsett slagvolymer. Paragraf 3 blir också lite kinkig att ta till då en Carrera GT förmodligen hävdar sig rätt bra "när det svänger". Ska BMW åka på sin första förlust nu...och på eget grepp dessutom? ;-) |
|
|
Finns dessa paragrafer?? Vart då?? Tröttnar på massa snack som egentligen inte hänger ihop. Visst f-n spöar en modern värsting SAAB en gammal Ferrari, men inte blir det en sportbil för det. På M5 forumet ylade de om att BMW'n tappade 10 poäng på hög soppaförbrukning och egentligen borde ha vunnit. Porschen hade säkert massa fåniga poängavdrag också.. Snart kommer säkert också någon dåre och säger att de skall ställa av sin M5 E60 under vintern... osv.. osv.. /Caspar Länk |
|
| Paragraferna finns mellan raderna....med 1678 inlägg borde du ha märkt det. | |
|
Jag misstänkte det, men ville veta om jag missat något. Ser att Du ligger LÅÅÅÅÅNGT efter med bara 1663 inlägg... :-) /Caspar Länk |
|
| ;-) | |
kilroy |
4,4 eller 4,7 sekunder...har det så stor betydelse...? Helt klart är nya M5:an lika snabb eller snabbare än dom mest potenta rallybilarna...och det är ett bra betyg...Enligt TV1:s Motorjournalen (?) gör toppförarnas rallybilar mellan 4,6 och 5,2 0 till 100...Hur snabb är en F1-kärra egentligen...? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.