|
|
|
|---|---|
|
jag har en 525 tds som svajar mycket på tomgång och dör när man släpper gasen hastigt är det möjligen fel på dieselpumpen?? eller vad kan det vara den har gått 35000mil | |
| Det är mest troligt ställverket som pajjat i pumpen ,den är rätt dyr så det är nog lika att lägga dit en bytes pump eller en bättre beggad.. | |
|
säkert pumpen som är dålig. finns ju en möjlighet och det är ju att justar in pumpen på en verkstad som kan det, har själv gjort så på min då den svajjade och det funkade fint, och det är x antal år sen, kostar runt 500-1000kr har jag för mig, kan ju vara värt ett försök. eller om du vill lägga pengarna på en mekanisk justering där de justarar in pumpen och kammen mekaniskt mm ligger nog runt 2000kr för detta, gör undervärk för en gammal bil. Joakim Eriksson |
|
|
Jag säger inte emot, men när jag bytte de två packningar man själv kan byta (kan och kan men det gick) så bytte jag givetvis returslangarna på spridarna också. Nu är tomgången, peppar peppar ta i trä, steady as a rock. Om det är slangarna, urkopplingen av elektroniken eller att pumpen blev tät som är lösningen det vet jag inte, men 180 kr var det värt. |
|
|
vilka är det bäst att köpa pumpar av eller vilka renoverar vad ligger en bytes pump på |
|
|
joakim e: du har möjligen ingen topp liggandes?? |
|
|
olofsson: 6.700:- + moms hos Vege. Boooonie: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.