|
|
|
|---|---|
|
Blev smått förvånand när jag på IF's hemsida räknade på en premie till en 328, e46. Följande gäller Helförsäkring 3000 kr självrisk 2000 mil per år Inga skador Ingen under 25 kör bilen Är 29 år Bor i centrala Gbg Premie: 7.500 Räknar jag på en 320 e46 hamnar premien på 7.200, medans en 325 kostar 11.500 och en 330 ligger på drygt 12.000 Ingen logik alls....kan 328:an verkligen ligga så lågt i premie? Har dubbelkollat åtskilliga gånger. Vill inte gärna ringa IF, ifall det visar sig att man lagt in en annan försäkringsklass online...vore skönt att köpa den försäkringen om jag bestämmer mig för just en 328 | |
|
för en gångs skull någon som tycker premien är låg!! :)) jag betalar 5800:-/år helf. på min 325iA Cab i centrala gbg, tycker det är en helt ok premie det också! MVH Martin |
|
|
Med tanke på vad du jobbar med så borde du ha god insikt i branschen tycker man. Min erfarenhet säger att 330 är ca 15% dyrare än 328, så de priser du fått låter minst sagt märkliga. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Offerten du får på nätet är väl ändå bindande så det gör väl inget om du ringer ? | |
|
Japp, något märkligt är det (Med risk för att låta som en torrboll så vill jag samtidigt poängtera att titeln "Försäkringstjänsteman" inte garanterar kunskaper om försäkringsklasser och olika risker i bilbranschen. Det är mycket som försäkras här i världen....) Hursomhelst....bör nog dubbelkolla igen. Det är ju nästan värt att köpa bilen bara för premiens skull! Min 316 kostar ungefär lika mycket att försäkra, så.... |
|
| Min 328 är tusenlappar billigare att försäkra en min gamla 325, färre olyckor med 328:or inblandade. Detta gäeer iofs. e36. | |
| gäller | |
| jag betalar 10 tusen om året på ok folksam och det e den billigaste jag hittade har kollat överallt. | |
|
Min 323Ci betalar jag 5100 om året för, i helförsäkring. BMW CS #5206 |
|
|
Min 328-95 betalar jag 2700kr för en halvförsäkring och min vinterbil en mazda 626 16v-89 kostar 3200kr.I samma bolag.Tur att jag kör harley på sommarn som bara kostar 1100kr för en helförsäkring.Men självrisken på harleyn är givetvis mycket högre.mvh |
|
| Ja, av nån anledning är 325 e46 dyrare att försäkra än 328. och 328 går ju bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.