|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det går att montera Angel Eyes på 6-serien? Någon som gjort det? Vart kan man köpa de delar som behövs? | |
|
Hej! Jag tänkte bygga egna av plexiglasstavar i vinter. Det blir helt klart billigast och då får man dem i den exakta storleken man vill ha. Reflektorerna på E24 är ju mindre än till exempel E28:ans och jag vet faktiskt inte vilken modell som ligger närmast i storlek. De är ju faktiskt ganska små. Jag har aldrig sett en E24 med angel eyes, så det skall bli intressant att se hur egna bilen blir! ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
| Vet du hur man går till väga o vart man köper material? | |
|
Min plan: 1. Köpa plexiglasstavar i lämplig dimension och längd av närmaste glasmästare 2. Kapa dem i lämplig längd 3. Köpa de starkaste dioder man hittar. Till exempel hos Elfa 4. Borra hål i stavarnas ändor så att dioderna passar 5. Fixera stavarna (de kanske måste mjukas upp med värmepistol eller hårtork) kring en burk eller någonting annat med lämplig diameter för att sedan ställa in allt i ungen på lämplig värme och tid, så att de antar rätt form. 6. Ta ut stavarna ur ungen 7. Fixera dioderna i hålen (Locktite fungerar väl bäst) 8. Dra kablar via relä till t.ex. parkeringsljuset 9. Montera 10. Briljera på stan om natten! Visst låter den enkelt? Tyvärr finns det några saker jag inte har löst: A. Hur skall ljuset ledas runt? Jag har läst om folk som sandpapprat stavarna och andra som har kört med gängstål. Jag vet inte vad som fungerar bäst. Man får väl prova på en testbit. B. Hur skall de fästas i reflektorerna? Det är det största problemet. Och går reflektorerna på en E24 att dela på över huvud taget? Jag har inte kollat än. Hur som helst lär det bli billigt och kul att bygga själv. Fast när jag såg fyra färdiga angel eyes för 450:- till salu började jag tvivla lite, lite... Om någon har några bra idéer eller infall - skriv! (: ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.