|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Torparn: Fram till -97 innebär att dina torkare är avsedda för E34. | |
| Framtorkarna var inget problem. Bosch på Mekonomen som ovan nämnt. 478 kr. Men baktorkaren på min Touring? Finns inte i vare sig Bosch eller Tricos katalog. Har nu beställt en SVF (??, eller dylikt) för ca 80 kr. | |
|
Baktorkaren ser tämligen standard ut vid okulär besiktning, man kan nog äntra närmaset mack och hitta nåt liknande att byta med? Eller har jag fel? Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
| Konstigt att inte Bosch eller Trico har dem i sin katalog, normalt sett är det ju bara längden som skiljer torkarbladen åt, så jag tror att Harri har rätt där... det är förmodligen bara att mäta och gå in på närmaste mack... | |
| Var inte fullt så enkelt. Bladet är 45 cm men torkararmen är som ni vet rätt "tjock". Vanligt Bosch 45 cm blad passar inte. Sannolikt därför det ej finns i katalogen. | |
|
Har nyss införskaffat nya Boch torkarblad fram till min. 330:- inklusive 1,5 liter konsentrerad spolarvätska på Mekonomen. Det ena bladet med spolier. Nu vet ju inte jag om dom ser olika ut på E34 och E39. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag har dubbla gummi på torkararmen på min e39:a, är det original. CHS |
|
|
Betalade 120:- ink moms på Asplunds i Borås och då pillade dom dit gummit. |
|
|
Håller med den som nämnde att gummi bara går att byta ett visst antal gånger. Bytte gummi 2 gånger under förra sommaren och det blev ändå en rand på rutan. Förbannad vart jag, köpt dyr bil och trots nya blad så torkades det inte rent. Pratade med Invar på BMW Solna och han sa direkt att det var bäst att byta hela armen med jämna mellanrum. Sagt och gjort.... Och f-n vad rent det blev. Lite dyrt men det var det värt efter att man irriterat sig på ränderna tidigare. Ha en fin... (våren är ju här) T |
|
|
Till bakrutan så köpte jag Micros 45cm blad för 35:- Det passade fint. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.