|
|
|
|---|---|
| Går i bilbytartankar men bilmodellen jag är mest inne på ligger lite för högt i pris fortfarande så jag får väl avvakta ett tag till istället för att köpa något jag inte är nöjd med efter ett halvår. Så till frågan, hur länge behöver man vänta innan E60 525 med vettig utrustning är nere i priser runt 275.000 tror ni ? | |
735 |
Då kommer ju frågan vad som är vettig utrustning? aktiv styrning, dynamic drive, navi, skinn, steptronic, head-up, 18´? Rätt lätt att utrusta bilen för 100-200´utöver nypris och då ligger nypriset på ca halvmiljonen. Skulle tippa att du nog får vänta minst 1-1 1/2 år om du ska hitta 525 med "lite" utrustning som då kanske gått en 5´-10´mil för 275.... Men är du beredd att pruta lite på utr och mil så naturligtvis innan |
|
Suveräna bilar = E60 Jag tippar på att du får vara beredd att vänta ca. 1,5-2år. |
|
|
Okej, då va det ungefär som jag trodde. Bara att ha tålamod. E60, worth waiting for. ;-) |
|
| Det finns flera 525 E60 på mobile.de för 275.000:-. Du behöver inte vänta! | |
| Känner till en funderar på importera en E60, åter kommer om det blir av. | |
| Ett "som" försvann i ovanstående inlägg. | |
|
Jag har själv importerat min lilla "pärla" från Tyskland. Gick hur bra som helst, jag har kanske sparat 150.000 på detta sätt. Mycket pengar men det var "pärlan" värd! |
|
|
Importera känns inte aktuellt då jag vill klara mig på halvförsäkring och mer än gärna har gratis service också. Jag kör inte bmw i nuläget eftersom min förra krånglade så mycket så nästa köp måste bli helrätt. Jag vet att forumet är delat i frågan men för min del känns ett svensksålt ex tryggare på många sätt. Får se va jag väljer för motor, min högerfot är inte lika tung som för ett par år sen har jag märkt så eventuellt nöjer jag mig med en 520. Tittar också lite åt 320Ci hållet så det är lite av Välutrustad E46 Vs E60 med lite mindre utrustning. Finns ju många aspekter att ta hänsyn till utöver det faktum att det är utgående modell mot en relativt ny, samt det faktum att det är liten coupé vs stor sedan. Tur att jag har 6 månader på mig att komma fram till rätt val :-) |
|
|
Jasmin, importerade du bilen som ny eller begagnad? |
|
|
nybilspriset är högre i Tyskland, så det måste väl ändå har varit som beg!?Konstigt att en beg.-04 kan vara så mkt billigare! /A |
|
|
Rättelse nybilpris. Ny 545 i Tyskland 519.000 i Sverige 536k, vet dock inte om det är stor skillnad i utr. /A |
|
|
Tyskarna är bättre på att ta betalt för extrautrustningen, vilket gör att en ny BMW med en del utrustning blir billigare att köpa i t ex Sverige. Det verkar dessutom skilja en hel del i standardutrustning mellan svenska och tyska marknaden. Exempelvis så har inte E60 530 skinnklädsel och 17" som standard i Tyskland, extrautrustning för styvt 30.000kr med andra ord. Tyskt grundpris 530i: 369.000 kr (8.67kr/€) Plus skinn+ 17": 399.000 kr Svenskt grundpris 530i: 395.000 kr Ingen märkvärdig skillnad iofs men det blir inte billigare i Tyskland :) MVH |
|
|
Var förbi bmw i danderyd nu i eftermiddags och såg att de fått in en E60 med M-paketet. Inte snygg för fem öre... eller jo det va den ;-) Tjejen har dock lyckats missa att 1-serien kommit så nu tycker hon att det ska beställas en ny sån istället och enligt mina kalkyler skulle en 118d specad enligt mina önskemål hamna kring 250', o sen tillkommer ju besparingar på bränsle, försäkring etc. O vi är ju bara två så det minde utrymmet spelar inte så stor roll. Två helt olika bilar men de har båda unika egenskaper var för sig som tilltalar mig, tyvärr måste jag nästan säga ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.