AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.693

Z4 med beige sufflett

Sida 2 av 2
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
BMW är rättså försiktiga med faceliftar! Tycker ändå de sköter det snyggt och ändrar lite i taget. Vet att Z4:an även till 2005 fick några förändringar - det sker ju hela tiden (med alla bilar).

Jämför Audi.. där introducerar man ny grill på A3 sportsback kallad "single frame" inte långt efter A3 introducerades.. A4:an får samma front (ni känner igen den från nya A6:an) i vinter. Nu har i princip alla nya audi som säljes från 2005 single frame. Man känner ju inte igen bilen efter en sådan facelift! Kul för dem som köpt ny A4:a i höstas utan vetskap om detta för 300+kkr.

Betr. Z4.an igen (ursäkta om jag spårade ut mot audi.. ). Det jag menade var att jag tror Bangle är rätt så nöjd med Z4:an .... den som lever får se ;)
C_
74
C_B
Bmw 125i Cab -08
(Nissan Leaf -18)
Kul med lite diskussion!

Skriver väl lite vad jag tror.

De nya motorerna i E90 kommer, när bilen kommer, i mars. Sedan skulle jag tro att dom kommer i 5-serien och Z4 vid modellårsväxlingen til 2006 senast i juli. Då kommer nog en del Z4 ägare i tyskland byta ut sina 2år gamla bilar, fler bilar på marknaden = lägre priser.

En ny Z4 3,0i kostar nu i tyskland 38900 EUR motsv ca 360000skr , då inte med samma utrustning som svenska bilar med ändå. En Z4 3,0i som i tyskland kostat 45000 EUR, motsv. 414000skr, är hyffsat välutr. Får sedan nybilsköparen 10% på bilen(vid renköp) så är vi nere på 373000kr.
Att en sådan bil efter 1,5år och 2000mil ligger på ca 320000kr är väl inte så mycket värdefall, snarare är det ett mycket bra andrahandsvärde..

Jag tycker inte att bilarna på autoscout24 och mobile är speciellt billiga nu, om det är någon tid på året då det är svårt att sälja en cab så borde det väl vara nu..

Jag tror också att bilarnas ålder, under 2år gör att dom inte kommer gå upp till våren.. snarare blir utbudet så stort att priserna hålls på en hyffsat nivå, men, men , den som lever får se... :)

Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Jo.. vi är nog alla överens om att det inte blir DYRARE till våren.. det kommer bli billigare efter sommare och ännu billigare nästa höst ;) Äldre cabbar går upp mer på våren.

Däremot kommer det finnas fler köpare på bilarna.. så det går nog åt snabbare!

Inte så himla härligt att sladda hem med en Z4.a från tyskland, oförsäkrad och bli överraskad av ett snöoväder heller...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.