|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har försökt sälja min E34:a från 89 ett tag nu men noll samtal !!! Motor 23000 mil och sattes i förra året + att den renoverades, växellådan 13500 mil och sattes i somras. Den går mycket bra karossen har rullat 33000 mil och är mycket fräsch ! Svensksåld med servicebok ! Larm, taklucka och som ny invändigt. 18000 kr för detta fina ex ! Tydligen ska man inte köpa BMW för att dom är svårsålda !!! Hade inte jag behövt en kombi hade jag behållt BMW:en för det är en skööön bil att köra ! Men om man tittar på bilmarknaden idag så ska man nästan ge bort bilen gratis om man ska bli av med den !!! Pefan | |
|
Jag skulle inte säga att BMW överlag är svårsålda. Däremot så är nog tyvärr 12-ventilarna rätt så döda på marknaden. Frågan är om jag skulle bemödat mig att renovera en motor på en så gammal modell, de pengarna får man aldrig tillbaka. /// Olof Länk |
|
|
M20 + aut + miltal = inte värd så mkt pengar tyvärr... 20 000 kr är vad en 24v kostar med samma miltal... du får nog sänka priset lite tror jag om du vill bli av med bilen snabbt.... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
| Om inte det hade importerats så mycket BMW till sverige så skulle dom nog varit lättsålda.. Det är svårt att hitta en fin svensksåld BMW idag.... | |
| Sen tror jag att det är allmänt trögt att sälja bil just nu... har båda mina BMWar ute i annons just nu... och det är trögare än vanligt... | |
-BeeMWe- |
Såg en 525iA 92a runt 22000 mil för runt 20 så... Din är röd, lagom hett, slutpris gissar jag på runt 14. Om allt fungerar. Ta en ny bild, den var inte sexig den du hade. |
|
Tror också att du kan få runt 14000:- Hade en 520ia 88 för 4 år sedan som jag fick ge bort för 18000:- Bilen hade nytt topplock som bara det kostade ca 12000 + allt jobb mm. Den hade nyrenoverad automat-låda. Köpte den för 39000:- 1,5 år innan jag sålde den. Min sämsta bilaffär någonsin..... Mvh. Richard |
|
|
Verkar som jag får köra bilen tills den rasar....för jag vill inte "ge" bort bilen. Pefan |
|
|
Jag kollade ju bilar för så sent som två veckor sedan då jag var på jakt efter en 525. Din bil gallrade jag bort pga: 1: Den är röd 2: Den har Automatlåda, jag gillar att välja själv. 3: Det är inte en 24ventilare. 4: En kaross som gått långt ÄR mjukare än en som gått 20k 5: Den är gammal. Inget ont om din bil, bara vad som gjorde att JAG gallrade bort den redan innan jag ringde.... //Tobbe |
|
andha45 |
Med dagens pris- och ränteläge (allmänt) och kostnader för underhåll, försäkring etc. har det nog blivit så att de som har råd och vill köpa en bra bil hellre lägger 40-50 än 20. Förmodligen blir totalkostnaden likvärdig. Någon gång kring 1990 blev det plötsligt svårt att sälja billigare bilar. |
|
Andha45: och de som täntke köpa en bil för 40-50 vekra nu dubbla där med! För det är inte lätt att bli av med de heller! Speciellt inte om den är importerad! |
|
andha45 |
theprophet: jag kan tänka mig det! Det har säkert en del med samhällsstrukturen i övrigt att göra. Unga väntar med att ta körkort och valet är inte mellan en billig bil och en lite dyrare utan antingen köper man en bil, och då en ordentlig, eller så gör man det inte (lite hårdraget men ändå). Eller så börjar man studera och köper en bil för minst 75 000 när man är klar. |
|
andha45: Precis! JAg tänkte ungefär likadant! och sen så verkar det gå extra trökt med bilar som går emot och över 10 år och fått averka 20kmil+. Det gäller tydligen att ha tålamod då! |
|
| Bilar med automatlåda är ganska tröga att sälja iom. att efterfrågan på dem är väldigt låg. Håll ut ett tag till annars får du väl ta och sänka priset. | |
|
Ja, det är tråkigt, men sant. Bruksvärdet på en sådan bil är betydligt högre än vad man får/ger för dem. Det är ju bra när man behöver köpa en, men inte när man ska sälja... Kör själv Alfa 164, just av denna orsak- grymt mycket bil för nästan inga pengar alls. "Man ska inte ropa hej förrän man är djupt inne i bäckenet" |
|
|
Har bestämt mig för att behålla bilen, Den går ju mycket bra och den är skön att köra. För köpa en till bil eventuellt då jag behöver tillgång till en kombi. Pefan |
|
| Genrellt sett så tror jag automat är mycket populärare nu än för några år sedan. En 5-seriebil med lite större motor skulle jag hellre ha med automat. En E30 skulle jag vilja ha manuell. Det som kanske avskräcker äldre bilar med automat är kanske att dom inte håller lika länge som en manuell. | |
|
Min cadiilac renoverade jag lådan på år 2000 då trodde renoveraren att lådan såg helt orörd ut. 40 år!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.