|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
En fråga om tändboxen till xenon: När den slutar fungera så borde väl lampan inte tändas alls? Är det lönt att byta box när mitt högra xenonlyse tänder ca 50% av gångerna? |
|
|
Bilder ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ser väldigt bra ut christer! Jag vill nog också försöka bygga om mina helljus till xenon... Inga problem med ljusbilden? Reflektorn är väl konstruerad för halogenlampor och xenon sprider väl ljuset annorlunda... |
|
|
stensth! Det var en bild till, men där var bara halvljuset tänt, så det kan kvitta, tack för hjälpen. erito! Ljussbågen i en xenonlampa är större än glödtråden i en vanlig halogenlampa, så man får mer ljus, inte bara starkare, och när det gäller helljuset så kan du ju inte få för mycket ljus. Även halvljuset lyser mer åt sidorna på xenon, men man har ändå rätt ljusbild. Jag monterade xenon på min e39:a för tre år sen, på halvljuset och har besiktigat den minst 2 ggr efter det utan anmärkning. Efter att dessa bilderna togs har jag monterat bi-xenon på halvjuset också, men det ger inte lika bra ljus som helljusreflektorn. Nackdelen med xenon på helljuset är att lampan behöver några sekunder på sig att lysa med full effekt, när den är kall. BMW CS #5206 |
|
|
erito! När det gäller din tändbox, har du skiftat höger och vänster lampa för att se om problemet följer med? BMW CS #5206 |
|
|
ok tack för tipsen christer. Det bästa skulle väl vara om jag kunde byta mina D2S lampor mot HB3 xenon så slipper man modifiera helljuset för att lampan skall passa. Sedan är det bara att koppla in extra tändboxar för heljuset då... vi får se hur det blir. Nästa steg i felsökningen blir väl att byta plats på mina befintliga tändboxar för att se om felet följer med boxen. Jobbigt att hålla på o meka på vänster-fram.. det är så trångt vid luftburken men det verkar vara det enda rätta nu.... |
|
|
christer: jag har ju köpt nya lampor, men inte skiftat tändboxarna ännu... felet kvarstår med mina nya kaixen lampor :-( |
|
|
Det verkar ju som det är boxen då, men jag skulle skifta ändå för att vara på den säkra sidan, så det inte är nåt kabelfel. BMW CS #5206 |
|
|
Jag får göra så. Hoppas på ett enkelt kabelfel :) Finns det ingen jord-punkt som kan ställa till det? När el beter sig såhär slumpmässigt så brukar jag misstänka jordfel... |
|
| christer: Ingen fara, vart skickar jag räkningen?!=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.