|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag testade att sätta in mina alufälgsbulltar på mina plåtvinterdäck. Resultatet blev att bulltarna tog i bromsoket. Jag undrar om det finns nån som vet vad originalbulltarna till E36ans plåtfälgar har för dimension längd och namn? | |
|
Till original alufälgar är det samma skruvar som till original plåtfälgar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Skruvarna kan väl omöjligen tagit i oken? Det måste vara något annat som tog i. Var det fram eller bak det tog i? Jag misstänker att det var parkeringsbromsmekanismen i bakvagnen som skruvarna tog i. Har jag fel? /Anton |
|
|
tyvärr har jag inte original alu fälgar :( Ja det stämmer nog gott det du säger Anton, det var parkeringsbromsen som tog i när jag försökte köra, och ja det var bak, dock så kluckade hela bilen när jag var försökte köra. Det gick dock bra att köra bakåt men inte framåt // Peter |
|
|
Kör för inget mer om det låter. Det finns risk att du sliter sönder parkeringsbromsdelarna inne i skivan/trumman. Har egen erfarenhet av detta. Dyrt med alla småprylar... Far på skroten och tjacka hjulbultar. Kan inte kosta många pistoler. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.