|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett litet problem (till) med min 525i Touring 93..... Om jag kör och sedan frikopplar går motorn ner i varv tills han nästan dör, om han inte dör....för att sedan pendal upp och ner innan den stabiliserar sig..... | |
|
hade det varit en m20b25 hade jag svarat: kontrollera att luftmassemätaren är okej kontrollera att lambdasonden är okej Nollställ databox via urkoppling av batteri under någon timme och låt varmköra på tomgång. meeen, vad gäller din är jag inte lika säker |
|
|
Ok. Jag har provat att koppla ur batteriet och varmkört han på tomgång...... Det var ett par dagar sedan..... Men tack för dem övriga tipsen |
|
|
Du är den första jag ser som har samma problem som min 530 -93. Jag gissar på att tomgången stabiliserar sig när din bil slutar rulla - och om du står still & gasar pyttelite så svajjar gången åxå? Har haft min bil på BMW-verkstad ett antal gånger utan framgång, tomgångsmotor bytt, membran hit & dit bytt. Du "måste" låta mig veta om du löser ditt problem. Daniel |
|
| jo jag ska säga till men det verkar ju inte vara det lättaste....... | |
|
Vad var felet ? Min har ungefär liknande fel. frikoppling,samtidigt släppt gas. Felet blir värre ju högre farten är !! Dvs tomgång, gasa,släppa = inga problem 0-20km/t inga problem 20-70 km/t går snabbt ner,nästan dör , men stabiliserar sig. 70- motorväg = dör. Förslag någon ? Nya spolar Ny LMM Nya kamaxelgivare Nya stift. Kan det var tomgångsmotor ? |
|
| Oj, det var länge se´n. Mitt problem, som då gällde 530i -93 löste sig nästan helt efter tips av nå´n här på forumet som kallade sig "Juhas 530" om jag minns rätt. Han hade en likadan som mig & hittade en slags "gummiplugg" på baksidan av motorn, ganska högt upp, mot torpedväggen. Den skulle man lossa. Så gjorde jag & bilen blev klart bättre. Vad det är för plugg samt varför bilen gick bättre utan fick jag inte ens svar av BMW på. Åtminstone bör ju felet ha att göra med att motorn får för mycket luft, då det blir värre ju fortare bilen rullar. . . . . . Sök i detta forumet på "Svajande tomgång". Lycka till! ///Daniel | |
|
Mitt problem var det samma. Svajande tomgång och motorn dog då jag skulle iväg som oftast. Visade sig vara tempgivaren som började sjunga på sista sucken. Bytte den och sen så gick den hur fint som helst. BMW e lag |
|
|
Vart sitter tempgivaren ? Är inte den inbyggd i luftmängtmätaren på en m3 E46`? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.