AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
990

antenn på fönstret? original?

köpte nyligen min bmw...
misstänker att detta är nåt mobil-tillbehör, men frågar för att vara säker så jag inte tar bort nåt originaltjafs... ful som stryk är den i alla fall. :)
se bild:

www.angelfire.com/ego2/ego39/grej2.jpg
Inte original och det bör vara till en mobil. Använder du den inte så är det ju bara att plocka bort.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
ok då vet jag. då kan jag med gott samvete plocka bort den. :)
ETK: BAKRUTA GROEN M.ANTENN

Jag fattar det som att det är "original", då det lär vara radioantennen iom att jag inte har någon annan antenn.
På E34 sedan sitter originalantennen i bakrutans värmetrådar.

Varför levererar de denna antenn med rutan, då?
Den sitter ju I rutan.

Jamen vad fyller den för funktion?
Det är inte likt biltillverkare att skicka med extrautrustning utan att man beställt den, och min bil har då aldrig haft någon telefon. Så vad skulle jag ha en antenn till?
Här ---> Länk ser du lite olika varianter på antennlösningar.

gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Denna antenn är ett tillbehör till alla fordon som fanns ett tag för ca 10 talet år sedan det som var vitsen med den var att man behövde inte borra hål i plåten..och den är för mobiltel..och inget BMW orginal
gto80

Varför finns den med i ETK, då?
Följdfråga: Varför har jag och minst tre andra (i min närhet) denna antenn i sina mobillösa E34:or?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
E34 har radioantennen inbyggd i rutan, om jag minns rätt finns det olika rutor beroende på vilket antennsystem man har (Diversity eller vanlig).

Camata: Din bil kanske är förberedd för mobiltelefon, det är möjligt att det fanns redan på E34.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Denna antenn såldes på mobiltillbehörsfirmor men det var väl inte så bra för du får betydligt bättre mottagning med en som sitter på taket..du kan äve se bilar där den är monterad på framrutan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.