|
|
|
|---|---|
|
Jag å polarn har bådatvå en 528 från 84 allting verkar vara likadant på bilarna MEN.....hans bil på fullvarv låter så satans gött, den bara smattrar när man ligger på varvstoppet! men varvar man upp min bil på varvstoppet så smäller det till en gång sen går den ner ca 1000 varv...sen slår tändningen på igen! varför är de olika? | |
|
Vilka årmodeller har ni? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| qoute: Jag å polarn har bådatvå en 528 från 84 | |
| ja som sagt...528or från 1984 | |
|
Är det så att de kan ha 2 system för överarv de där bilarna? vet att vissa bränslesystem slår av bränslepumpen vid övervarv för att sedan slå på den igen... och vissa bilar har en rotor med inbyggt varvtalsskydd. om nu dessa bilar har båda systemen och den ena har rotorn utbytt till en utan varvstopp så kan detta svara på din fråga... men... en kille med mer bmw specifika kunskaper kan nog svara på om min teori är rätt |
|
| du menar alltså att mitt "sega" varvstopp sköts av bränslepumpen? å polarns "hetsiga" varvstopp sköts av tändningen? var kan man fråga detta för att få ett säkert svar? | |
| min rotor kanske har hängt upp sig så att den inte bryter....utan det är soppapumpen som får bryta? | |
|
min528, rotor med varvstopp är fjantigt :D köp en pirat å gasa tills det låter okej istället :) behöver man varvstopp har man inte koll på bilen ju :) |
|
|
men visst är det rotor-varvstopp som smattrar sådär härligt? hehe jo jag har koll :D |
|
|
det där smattret som folk står å skrattar åt, dvs dom som inte kör bmw. finns många , inkl. jag som gillar att hålla bilen precis under stoppet, det där smattret klarar jag mig utan |
|
|
hehe olika åsikter :P självklart vill man inte ligga på varvstoppet helatiden..men typ lite då å då när man låser fast den tex! kör man bara då försöker man ju undvika varvstoppet |
|
|
Ni har båda övervarvningsskydd som sitter i rotorn. Din rotor är säkert bara lite äldre och har blivit slapp i fjädern. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| köper man en ny rotor på biltema tex. så är det samma varvstopp i den eller är de nån billigare variant som finns på biltema? | |
|
..... Vilka probpleem ni har killar.... Mitt varvstopplåter coolare än erat,,, nämen hållå... Det spelar väll ingenroll hur det låter liksom... Varvstoppet är ju som sagt vad ett skydd som skyddar för övervarvnig vid klantiga förare, Dock jäkligt bra att ha när man driftar tex. Testa att istället göra i 150kmh på femman och sen slänga i ettan och se hur många varv ni kan få varvräknaren att snurra :=) --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
deejaywasp, det handlar ju inte bara om hur coolt de låter! jag undrar VAD och VARFÖR det är skillnad framförallt.... å sen att det ena stoppet låter coolare än de andra är ju bara ett plus! klantig förare? Man är väl inte så dum att man drar upp på varvstoppet innan man lägger i nästa växel när man ska till konsum tex? Varvstoppet för mig används endast när man är ute å sladdar å burnar lite osv osv..aldrig om man bara KÖR |
|
| Garvar! ...och folk undrar varför BMW har rykte om sig att vara lite hårdare körda! | |
| Min 320 slår eldkvastar på varstopp fränt va *skrattar* | |
|
Köp på BMW och byt både rotor och lock på samma gång. Biltemas rotorer håller inte riktigt måttet. (slits fort) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Visst finns det, för att röra om i grytan ytterligare, rotorer utan varvstopp att köpa som funkar lika bra och är billigare....? En sådan skulle släppa lös ej ännu utforskade varvtal i era bilar :D |
|
|
jag sa ju för bra många inlägg sen att man kan med fördel använda universialrotorer. dom är dessutom bara hälften så dyra :) typ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.