|
|
|
|---|---|
|
Man behöver ju knappast påpeka att 16:9 navin ser elegantare ut. Men hur mycket bättre är den rent funktions/grafik mässigt? Är det samma usla grafik på kartona etc...eller har det skett en massa förbättringar bakom skärmen också? The Seven Series...Cause I ride with pride! | |
| Det är väl i stort sett samma grafik och menyer på de tidiga bilarna med 16:9-navin d.v.s. alla E38:or utrustade med denna har det. Men i september 2001, om jag inte minns fel, kom ny mjukvara med betydligt snyggare och bättre grafik. Ser mycket modernare ut. Så det är bara att uppgradera till den nya versionen. | |
|
Uppgradera??? Menar du att man kan uppgradera mjukvaran eller menar du uppgradera till 16:9? Den senare alternativet måste ju va svindyrt. Är det möjligt att uppdatera mjukisen så ska jag absolut göra de! Vad kostar det....var kan jag göra det? tack för tipset:) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Splittscren kan du okså få.Länk |
|
|
Jag tror "Cliff" på forumet har uppgraderat till 16:9 navin på sin E38a. MVH |
|
|
Det här bådar ju gott! Men jag undrar fortfarende om jag kan uppdatera mjukvaran UTAN att byta till 16:9 skärmen? Undrar även vad en 16:9 skärm kostar? The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Jag tror att du måste ha 16:9 displayen,jag har den ,stor skillnad fast inte den senaste programvaran, har 3-1/30.Länk |
|
|
pris på EBAY ca 5000-6000:-Länk |
|
|
Men 16:9 skärmens knappar och rattar ser ju annorlunda ut om jag inte minns fel. Tillkommer allt man behöver med den nya skärmen....e de bara att byta ut, passar de verkligen så lätt? Riktigt sugen är jag nu! hur lång tid tar det att få hit en sådan skärm från e-bay? Ni som har 16:9 i er E38, skulle ni kunna skicka en bild på hur de ser ut? The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Seven: Scheckheft här på forumet har en väldigt fin sida om E38 modellen. Där finns en massa bilder och övrig info... Bild på 16:9 från hans sida finns här ---> Länk MVH |
|
|
Tackar för alla tips....riktigt hjälpsamma är ni allihopa! Kan säga att det var raka motsatsen på Merca forumet!! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Bra att veta Seven_: Du kan inte få split-screen / nya mjukvaran i din om du har en MKII-navienhet med tillhörande videomodul. Du måste ha minst MKIII-navienhet med tillhörande videomodul. Har du MKIII eller nyare så fungerar det jättebra att uppgradera mjukvaran i den till 16:9-mjukvaran, även om du har 4:3-skärm. Jag kör själv en MKIV-navi på 4:3-skärm utan problem. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er.... |
|
|
Tackar för svar.....nu e frågan, har jag MKII eller MKIII. Vet bara att det är en 00a och att rösten är kvinnlig:D The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Kolla nedanstående länk Länk Där kan du se vilken du har. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er.... |
|
|
J*vla skit! Jag har en MKII... de va bannemig på håret. Har för mig att min 728a e tillverkad 5, eller 7 - 2000. Nu sitter man allt med skägget i brevlådan! Det är faktiskt det ENDA jag kan klaga på i min bil; Grafiken på kartan! Men då e jag ju också tidigare bortskömd med Garmin 3600 Ique's grafik. Nåja, tack så jätte mycket för hjälpen. Om jag nu envisas med detta, måste jag då typ byta ut hels navi enheten, o skärmen etc etc?:( The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Du kan ju glädja dig åt att du inte har en MK1 i alla fall! Det hade jag, och det var så lagom roligt att uppgradera. Du behöver en MKIII eller MKIV navigationsdator + korrekt kabel, vilket jag kan bistå med att berätta vilken om det är aktuellt. Din videomodul skall fungera bra även med nyare navidator, däremot kommer du behöva en ny videomodul om du skall köra 16:9-skärm. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.