|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
MrM: jag trodde att du hade förstått vilken bil du behövde ;) mvh Anders |
|
|
Hallå Anders! Bor ju i villaområde nu så det är sleeper-stuket som gäller, annars får man avundsjuka jante-blickar på sig vet du. Annat är det väl på Lidingös guldkust? ;) Jens |
|
|
Såja Jens!! Kom igen nu! nu köper vi M3:or båda två! det kan behövas fler ///M i Nacka / Värmdötrafiken! |
|
|
Jens: villaområde tarvar skåpbil, därav väntan på 3-serien i touringutförande :) Tills den kommer blir det haschtraktorn till o från jobbet. När du handlar M3 förväntar jag mig ytterligare en mini-bilträff ;) mvh Anders |
|
|
läste någon artikel om en Z8 som hade varit inne hos Dinan, förstärkte inte förtroendet för dem direkt. Men för övrigt så är ju Dinan ansett som ett mkt seriöst företag i USA (vad jag har hört), men märket bak hade jag skippat. Varför sälja bilen? |
|
| Farsan var iallafall som i extas efter de gånger han körde den. Det måste var tungt att sälja en sån bil : / | |
|
Håller tyvärr med...märket var inte vackert, på en så "clean" bil! Bört.... |
|
|
Hej igen! Kul med så mycket feedback :) Tack för alla svar! M femman: Du och alla andra för den delen är jätte välkomna att titta närmre på min bil. Motor karaktären är relativt lik europa 3.2an dock mycket mer mos på låga varv, skönare sång och nästan lika högvarvig. 7000rpm... Håller på att sätta ihop en video från gårdagen som ni strax kan få kika på. MrMarsupilami: Som sagt. Ni alla är välkomna att kika på den och om intresse finns så är det ju bara att lägga ett bud därefter. Har en kille som har kikat på henne 2ggr nu och han är mkt intresserad. Han skulle återkomma nu i veckan eller nästa vecka. Om ni har frågor så är min mail: bmw.power@telia.com och mob: 0735009140. Simon01: Har din farsa kört min bil? =) Eller en liknande? :) Det känns hur tungt som helst att sälja henne :( Vill så gärna behålla henne, men ekonomin räcker inte till. *suck* kan nästan göra vad som helst för att få behålla henne :( Man kanske ska lägga upp en sponsings fond =) Hjälp stackars Tobias att behålla hans unika Dinan =) Mosse: Som sagt, går att ta bort. Men ja tycker att det ska sitta där ;) Mvh Tobias |
|
| Låter kompressor mycket? Har du några tider på den 100km/h-200km/h. Vore kol att jämföra den mot en vanlig M3a. Väntar på videon... | |
|
De som inte ser skillnad på en stylad 320 och en M3, deras åsikter är ju ändå oväsentliga. En DINAN M3 köper man ju för att det är en ovanlig och exklusiv bil med entusiastvärde. Lite som en Alpina, även fast inte riktigt samma nisch. Således skall självklart DINAN-emblemet sitta där! Tycker det passar utmärkt. Tråkigt att höra att du måste sälja den :-/ /// Olof Länk |
|
|
M femman: Eftersom kompressorn bara laddar 6psi så låter det inte så mkt från den. Ett mysigt och diskret litet vinande på lägre varv. Sen försvinner det p.g.a. motorsången :) Kör inte rattlåsracing så jag kan inte svara på vad hon gör 0-100 på eller 0-200 på exakt. Men enligt Dinan så skall 0-100 kunna pressas ned till omkring 5sek blankt och 0-200 skall nås omkring 20sek. Finns folk i USA som har laddat 11psi med sidan Dinan M3or och bänkat dem till omkring 340hk på bakhjulen :) Då kan det börja röra på sig ordentligt. Men jag vill hålla henne original då det finns en garanti på installationen. Kom på att jag har rätt mkt material på datorn, så det kan nog bli en fin film :) Mvh Tobias |
|
| Jag menade 100-200 med flygande start. Gillar inte heller "stippen körning" då det sliter så på drivlinan. Min M5 3,6 gör 100-200 på ca 14 sek och en orginal M5 E39 gör det på ca 11 sek. Filmen...skynda =) | |
| Han jobbar ihop med förra ägaren, så det var inte svårt att välja vilken bil man skulle åka i på lunchen : ) | |
|
Simon01: Haha va ballt :) Världen är allt bra liten ändå *ler* Hälsa far din att han kan få köpa henne ;) M femman: Svårt å säga va den gör 100-200. Flygande start är ju ett svårt begrepp. Man vet ju aldrig vart 100 eller 200 är då mätarnålen rör sig hela tiden. 14-15 sek är nog troligast va den gör 100-200 på. Vet att efter 200 så sätter den fart rejält tack vare kompressorn :) Mvh Tobias |
|
| Tobias, vad ska du köpa istället när du sålt din M3a? | |
|
Vet faktiskt inte... :( Troligtvis något som jag har råd att casha! Dock ändå något som syns mkt och som är snabbt :) Något för omkring 150k. Vi får se va det blir... Hoppas bara att jag kan hitta rätt ägare till M3an. Inte det lättaste då många kan tänka sig en M3a på vintern *usch*. Känns riktigt dumt att sälja den om hon kommer i fel händer. Egentligen borde man sälja henne till ett muséum :) Mvh Tobias |
|
|
Såja såja Tobias...det är ju trots allt en BIL vi talar om! Haha, du är mer noga än jag nånsin varit! ;) |
|
|
Tobias; Jag menade inte bokstavligen att jag skulle lägga ett bud. Ville bara uttrycka hur imponerad jag är över finishen på din bil. Den är ändå sju år gammal men ser antagligen finare ut än den gjorde när den rullade ut från fabriken. Trist att du måste sälja den. Jag förstår att det måste kännas tungt... mosse; Jag måste sluta hänga på det här stället, varje gång jag går in och börjar läsa så suger det till i ///M-tarmen :) Anders; Vad ska kunderna säga när du kommer i hasch-traktor ena dagen för att nästa dag komma i en sprillans BMW? Det blir vatten på kvarnen för dem i timpris-förhandlingarna :) Klart vi ska ha mini-bilträff igen! Ge mig bara lite tid att skaffa en ordentlig bil så... Jens |
|
|
Underbart att någon i Sverige faller för Dinans ypperliga produkter och går igenom den möda det är att få hem dem i Sverige :) MVH, E38B12 |
|
|
MrMarsupilami: I get it :) Tackar för det! Gör va ja kan för att hålla henne i toppskick *sjukligt pedantisk* ;) E38B12: Hehe, ja Dinan är ruskigt bra. Synd att inte svenskarna har greppat det "än"... *ler* Har ungefär redigerat halva filmen nu (cirka 2 minuter) =) Har tagit 3 timmar... Ska iväg på middag ikväll så vi får se om jag lyckas göra klart den ikväll... Om inte annat så blir det imorrn. Någon som har lite webbspace där man kan lägga upp den? =) Den blir cirka 50Mb. Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.