AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.796

Dinan Badge Installed! ;)

Sida 1 av 4
Hejsan gott folk!

Har tagit lite nya bilder på bilen. Fick precis mitt Dinan emblem från Dinan i Califonien :) Ringde dit för 2 veckor sen och fick det hemskickat via Farmor som bor i Chicago :) Embelmet går inte att köpa för pengar, utan går bara att få tag på om man har samlat ihop 10 "poäng" hos dinan. Man får poäng när man monterar Dinans saker på bilen. Min kompressor gav 10p och avgassystemet 2p. Ägaren innan som fick det installerat på bilen ville inte ha Dinan Emblemet så han struntade i att ta emot det från Dinan verkstan. Så jag beställde ett nytt från Dinan CA efter att ha skickat 26 bilder på bilen till dem samt kvitto på installationen etc =) Det skulle ha kostat $50 för märket och $50 frakt, men killen på Dinan tyckte bilen va så fin så han skickade ett på Goodwill! :-D

Dessa märken finns tillsalu ibland på eBay och de går normalt för mellan $400-$500 hehe :) Helt sjukt va folk kan betala för ett emblem! ;)

Det tog cirka 1 timme att montera för att få det korrekt i förhållande till ///M3 märket, men nu sitter det! =) Är mkt nöjd över resultatet! Här kommer en länk me lite bilder:

Länk

Mvh Tobias
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
mycket fin bil, men sitter inte dinanmärket lite högre vid d:et och lägre vid sista n:et, eller är det fotot som luras? Ser ut som texten lutar.

/Christofer
Hej Hubbe: Tackar =) Jo det är riktigt att det lutar lite lite eftersom m3-märket också lutar lite. Om man kollar rakt bakifrån så ser det perfekt eftersom båda märken förhåller sig till varann. Hade ja satt dinanmärket helt vågrätt så hade M3-märket sett skumt ut :)

Mvh Tobias
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Fin puts som vanligt :)) Undrar om jag kan sälja min ESS plaket på ebay :DD.
Det ser ut som det lutar som Hubbe säger men det kan vara en "Sne" fotograf osså:))

///MVH Hasso
Länk
Hehe :) Ja Hasso, bilderna lurar lite :) Ska se om jag kan hitta en bild så man ser det helt bakifrån :) Putsen e på topp såklart! Hon e ju avställd! Din 540 ser finfin ut! ;) Du kör den väl inte på vintern? *ler*

Så... Nu har ja fixat fram 2 nya bilder :)

Länk
Länk

Nu ser man det bättre :)

Mvh Tobias
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Såg jag i syne?..hade inte du annons på din bil nyss Tobias??
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Är det bara jag som tycker att bokstäverna har en hel del Mercedes över sig?
Mosse: Jo det är riktigt att jag har bilen på annons:

Länk

Bokstäverna har samma teckensnitt som alla bmw-emblem, 535, 540, 325, 320, 750 etc etc etc.

Mvh Tobias
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Fräsigt värre :-D

/Erik - BMW CS #05162
Snyggt. Och en förövrigt riktigt nice M3a.

Snygg M3'a, men DINAN emblemet e bara fult enligt mitt tycke.

Dock är det ju bra att man måste köpa grejer av dom för att få märket, stannar ju säkert upp många wanna-bees, men kolla på bilar, speciellt M-bilar, 540i 330i ja t.o.m. 316i i USA, så har MASSVIS av dessa DINAN märket, så det finns säkert en skuggig Firma som gör knock-offs. Finns ju falska M3, M5 märken också.

Jag skulle inte lägga DINAN emblemet på min bil, fastän jag hade DINAN delar, men kom nu ihåg att detta är bara mitt tycke:)

Grattis till en fin och rätt så ovanligt i Europa med Dinan bil!
Tobias 320-94:

Måste faktsikt hålla med bayerischemotor om emblemet är inte så snyggt tyvärr.....

Bilen såg mera clean ut tidigare varför ville du sätta på emblemen för att visa/styla??

Känns/ser ut som ett M emblem som 320 ägare sätter för att piffa upp sin bil.

I övrigt tycker jag att bilen är snygg:))
Hehe, ja det finns ju delade åsikter. Ville dels sätta på emblemet för att ge bilen en lite ovanligare Image. Tror faktiskt att detta är den enda Dinan M3an i Sverige. Så ja tyckte det va rätt att ha emblemet på :) Går såklart alltid att ta bort det, men sålänge jag har bilen så sitter det där!

Mvh Tobias
bayerischemotor; tror inte på att många 316i i usa har Dinan på bilen, då dessa inte importerades till usa.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har aldrig sett en bil med dinan-märke i Sverige åtminstånde. Snyggt är det inte men jag tycker nog ändå att det är rätt.
Det lär ju finnas lite nysvenskar därute som ser dig som tror att du heter dinan....

Fin bil förövrigt.....
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
ok, nu såg det bättre ut, när man fick rätt vinkel så man såg bägge märkena.
Självklart skall du ha märket där, just för att det finns ett fåtal bilar med DINAN utrustning. hittills har jag bara sett en (e34) tidigare.
Din bil är ju i ett exceptionellt skick och fantastiskt lågt miltal, detta gör ju bilen unik och dessutom den lagliga trimningen gör ju bilen än mer unik.
Märket gör ju att den inte bara flyter in i mängden med m3:or.

/Christofer
Det är kanske inte jätte snyggt men det är ju en Dinan. De som vet vad vad det handlar om fattar, de andra kan du skita i.

Det verkar vara en kul bil, skulle vara kul att titta närmare på. Hur är motor karaktären? Har den bra mos på botten och är den lika högvarvig som en europeisk M3?
Vilken otroligt läcker bil du har Tobias!
Holy s**t vilken fräsh interiör det var på din -97a!!!

Jag brukar alltid plocka bort emblemen på mina bilar, men i ditt fall är det som många skriver, att bilen är såpass ovanlig att det blir helrätt.

__
Bilen: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Varför skulle bara 'nysvenskar' tro att det är dinan? Och vad skulle det spela för roll?
Din bil är beundransvärd, Tobias! Jag tycker att det är rätt att framhäva bilens unika status med ett emblem.

Oj, vad sugen jag är på att lägga ett bud...

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.