AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.324

Bästa stället för däckförvaring i Stockholm?

bf
305
bfg
M3 SMG -02
Får ju snart ut min nya pärla och har ingenstans att förvara vinter/sommardäcken så letar efter ett bra ställe som kan ta hand om skifte (alla däck sitter redan på fälg) och förvaring.

Ringt runt lite (Vanadis Gummi o Statoil Roslagstull t ex) och priset i innerstan verkar ligga kring 1000:- per säsong, dvs 2000:- per år för skifte, tvätt och förvaring.

Men jag åker gärna ut ur stan en sväng de två gånger per år man skall skifta däck så jag undrade ifall nån har tips på bra pålitliga ställen för mindre pengar? Helst norr om stan i så fall...

/bfg
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Hej,

Kolla med Årsta Däck. De finns både i Årsta (såklart) och vid Solvalla.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har mina däck förvarade hos en firma som heter Zätas Däck. Ligger strax bortom Ösmokorset på väg till Nynäs. Vill minnas att det kostar 700-800 per skifte. Första gången blir billigare eftersom en del av priset är förvaring vilket ju det inte hunnit bli tal om första gången. Man betalar för det i efterskott.

Fast det ligger ju inte norr om stan då rå, men ett tips i alla fall.

Schyssta är dom i vart fall.

Fransosen
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
IDH Gummi på Grevgatan/Östermalm fick förvara z3ans däck i flera år. Däcksgubben har en FET z3m nere i källaren, bara därför är det värt att åka o surra med honom :) Inte billigast, men riktigt social och en biltok!

mvh
Anders
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Det blev Vanadis Gummi ( Länk ) eftersom jag köpt däck där förut. Mycket trevligt bemötande och proffsig anläggning inne i stan! Hoppas bara jag är lika nöjd när jag skall hämta ut däcken till våren! ;-)

/bfg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.