|
|
|
|---|---|
|
Jag lät BMW byta koppling på min 320 E46 pga att jag tyckte att den gamla hade väl häftigt ingrepp. Den slirade dock aldrig. Den nya kopplingen medger mjukare växlingar, men kopplingen slirar ibland när jag ska i väg i motlut. Är det så att nya kopplingar måste nötas in eller är det något fel på den nya koppllingen? Jag har kört ca 20 mil med den. MVH Staffan | |
|
Instinktivt hoppas jag att de bara justerat den för mycket och inte lyckats förstöra lamellerna med nån olja eller dylikt, lämna tillbaka och be dem göra om sitt jobb ordentligt... Mvh |
|
|
Det går inte att justera kopplingen på e46 då den är av självjusterande typ. Staffant: Ge det några veckor för att känna på om de kvarstår. du har 2 års garanti på kopplingen så de är ingen direkt panik. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för svaren! Jag ringde till BMW och fick svaret att problemet kan ha varit dubbelmassesvänghjulet. Om det inte funkar som det ska, kan man få väldigt ryckiga växlingar. Jag antar att det kostar multum att byta svänghjulet? MVH Staffan |
|
|
Ja ett nytt dubbelmassesvänghjul kostar nog uppåt 8 kkr. Jag fick bytat dubbelmassesvänghjul + komplett koppling på garantin på min 330 då jag hade svaga vibrationer i dragläge. Detta visade sig vara en av vätske kuddarna som absorberar vibrationer mellan svänghjulen som sprungit läck och sölat ner kopplingen. Tydligen inte ett helt ovanligt fel. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.