|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har en aning om hur mkt dom flödar?Alltså 318 iS 16v motorn. | |
| 170cc/min | |
| Är du säker?Det är ju samma storlek som 325 då.Det är bra om det är 170cc,för då tar jag Volvos 340cc till turbobygget så kommer det lira fint med nya mängdmätaren. | |
|
VA! Bäckis... Volvo prylar i BMW'n... Det går väl ändå inte för sig... eller?... ;-);-);-) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jodå det är jag rätt säker på... Teoretisk och hypotetisk :)ger det att M20B25:an kan få 408cc/min per liter, medan M42:an kan få 377,8cc/min per liter. taskigt Hur mycket effekt tror du att du kommer att få ur M42:an? Och hur mycket kommer det att kosta, på ett ungefär? Jag har lite dålig uppfattning om det. |
|
BOGEYMAN |
Vad fan bäckis nu bet du dig själv på tungan =) |
|
Oj,skulle jag bita mig i tungan för att jag tar Bosch spridare från Volvo?Jag ser inte resonemanget.Angående bygget på 318 så har jag i stort sett fått turbo och IC.Spridare max 1500 för 4st,vattenskurna flänsar och böjar till grenrör ca 500kr,535 mängdmätare 500kr.Turbocenter får göra ett chip med sänkt tändkurva och sen tänker jag ladda strax under kilot utan kompsänkning vilket bör medföra en effektökning på ca 100%.Hela bygget borde gå att landa en för ca 5000kr.Billig effekt! Tarv |
|
|
Man blir lite avundsjuk :) Verkar hamna på en lagom nivå hästkrafts mässigt. Ska nog lära mig köra ordentligt innan jag skaffar turbo eller trimmar överhuvudtaget. Men lite roligt hade det varit :) Fast jag lär sig väl aldrig hantera en bil enligt min defenition av bra. Så man kanske borde trimma iaf. .... |
|
^LS^ |
Bäckis: Äger själv en 318iS -90 och blir lite avundsjuk! :) Men kan du besiktiga med detta? /Mvh =-------------------------= Fullgasväxling, javisst! =-------------------------= |
|
-> Bäckis Fyra flänsar plus böjar till ett grenrör för 500:- låter i mina öron närmast gratis. Vilket material brukar du använda? |
|
|
Tryckärlsrör,10 kr/st ibland.Oftast är dom dock gratis.Flänsrana kostar 100 spänn st ungefär,men det är för två cylindrar på varje fläns. Tarv |
|
|
Efterssom bilen är intagen som flyttgods så går den att besikta. Tarv |
|
BOGEYMAN |
OJ DÅ! DET GÅR INTE ATT SKÄMTA MED POJKEN |
///M ax |
Fan... Bäckis.. Menar du att om man hittar en bil som är intagen som flyttgods så kan man härja fritt i motorrummet?? |
|
inte för att jag är så supper haj på turbo konverteringar men låter inte 100% effeckt ökning lite mycket? har du gjort nå mer med toppen då eller? |
|
|
Ett kilos övertryck utan kompsänkning ska innebära i runda slängar 100% effektökning.Om man bortser från att jag kommer att backa tändningen några grader så skulle det ge det,men nu blir det några hästar mindre. Tarv |
|
| vafan bäckis, lägg pengarna på ett nytt chassi till e21:an istället så du får åka fortare än 10,00. | |
| Jag behöver inte bygga nytt chassi för det,bara chassibesikta det. | |
|
Naturligtvis så var uppgiften om spridarstorleken fel.Det är samma som i 535 i M42,alltså runt 220cc. Sveriges snabbaste BMW i år oxå? |
|
| Bäckis: HUr gick det med M42 bygget? Har du gjort något för att sänka det från början höga kompet? Är det bara att montera nya spridare, större llm och fördröja tändningen på motorn? Har du uppfattning om hur långt orginal tändning, spridare och lmm räcker vid normal trimmning? 160-170 hk? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.