|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Till Thundergod: Jag hade nog gått loss på en 320 eller 323 Facelift modellen, som har det mesta utrustningen,,,det sparar dig pengar samt du får mer kraft på din bil, tro mig det är inte kul att köra en bil med små motorer samt du kommer förlora pengar efter att du handlat en splitter ny bil....hade varit kul om du hade köpt den nya 1 från firman sedan återgå efter en månad o se vad de tar den för....men gå o provkör de båda o fråga dina närmaste men gå på din egen instinkt.... BMW - Bil Med Wingar |
|
Njuren |
Om man säger så här, E46an e en av de sista "RIKTIGA" bmw modeller som byggts. Sen så e 116 "Golf"klass dvs trängre men mycke skoj pga storleken. Kvalitetskänslan i E46 är mycket högre än i 1-serien. Jag tycker den e fin 1-serie vilket jag inte gjorde förr, men E46 e en riktig tysk vagn. Inredningen e av fint material. Känn tex på instrument-panelen med pekfingret och jämför. E46 har den dyra "hårdgummin" medans ettans mer känns som plast. Blinkersspak,knappar, armstöd osv är tyvärr mycket plastigt i ettan. Dörrarna har inte Bmw-klass. En 3-åring klarar öppna ettans dörrar medans E46 har rejäla tunga dörrar som inger solid känsla. Men ettan e mycket tyst bil så nog har de packat rejält med isolering i bilens kaross,fördel på motorvägen. Sen kommer du känna hur trög 116 är jämfört med 320, önskar ja hade din ekonomi om man säger så. Har du råd så hugg en 320. BMW - i nöd och lust? |
|
Jag säger vänta och köp en 318i (E90) istället Min framtida BMW 116i Länk |
|
Njuren |
En dag när bränsleekonomin inte spelar mig ngn roll kör jag 130i, snacka om GTI-vagn! BMW - i nöd och lust? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.