|
|
|
|---|---|
|
hej. när ja kör så hör jag vinande ljud i högtalarna.. antar att det är generatorn... när ja lyssnar på musik så hörs det vinandet mer o mer o till slut "smäller" det till i högtalarna och ljudet ifrån fram systemet försvinner men jag hör fortfarande basen spela... vad kan detta bero på?? så va det inte ibörjan, har börjat hända oftare o oftare... Mitt system består av följande: Pioneer 7400 stereo enhet Soundstream 500sx (slutsteg till basen) Kicker 2x10" basar Framsystem: Infinity Beta 5.. (2st 5.25, 2st diskanter och 2st delningsfilter) samt infinity steg till framsystemet... Alla svar är välkommna. Tack på förhand | |
|
Dålig jord i grejorna så att du har fått "bakslag" i lågnivån så att du har bränt stereon? Inte ovanligt... |
|
| men ljudet funkar titt som tätt.. nu ska ja iväg o jorda om till steget för fram systmet | |
|
nu drog jag jorden ifrån fram systemet till samma jord som steget för basen använder... än så länge har ja inte hört något smällande i högtalarna.. men dom dog ännu en gång så ja bara hörde basen.. men efter någon sekund så kom ljudet tillbaka.... vet inte va det beror på... samt det vinande ljuder är kvar.. är det generatorn?? OBS har inte dragit lågnivå med + kabeln eftersom batteriet är under baksätet... mer svar tack =-) |
|
|
Jag hade ett jävla generatorljud förrut, så jag bestämde mig för att slå på stort. Köpte tre nya RCA-kablar á 500:- och kan ju säga att vinet försvann med 80%. (mina lågnivåare har alltid legat under i mitten under mattan) Jag ska själv prova få bort det sista vinet genom att jorda i chassiet, vilket jag inte gjort än för att batteriet sitter så händigt till. Max 30cm jordkabel säger "de"... |
|
|
Det finns filter som man kan montera på +kabeln. kan behövas till både steg och enhet, men köp ett först och prova om det räcker. /Christofer |
|
| det vinande ljudet e mitt minsta bekymmer =( det värsta e ju när fram högtalarna dör... det smäller o brusar titt som tätt o rätt va det e så dör dom.. verkar som om det glappar i någon kabel eller liknande..... va tror ni? | |
| ska felsöka imorgon.. men just nu verkar det som om det dör o spökar när man höjer volymen... skummt som fan. får den för lite ström tro? eller kan det vara för att slutstegen sitter fast moterade på baslådan??? | |
|
Du har en tråd till tydligen... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.