|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag bytt till vinterdäck på 530dT'n och vill kolla felvisningen på hastighetsmätaren. För några år sedan fanns det målade 500 m markeringar lite här och var på E4. 500 m = 20,0 s i 90 km/h Nu undrar jag om någon vet om det finns några kvar i Stockholmsomsrådet? Det är ju alltid bra att veta hur fort man egentligen kör inte bara vad mätaren visar ifall farbror blå är ute. Och nej jag har inte någon GPS ännu i alla fall. /Lennart | |
Paap Reeder |
... det är (var) 550 meter mellan markeringarna. Dessa 50 m är eller rättare sagt var "rabatten" du fick. Helikoptern rapporterade alltid uppmätt tid i radion. De få som finns kvar återmålas inte mer efter utslitning. Mellan Stkhlm-Enk finns bara 2 luggslitna kvar. Mätte idag efter Grillby. MVH /// Paap R |
|
Nja, 505 meter var det mellan markeringarna! Det var "bara" 5 meter i rabatt/säkerhetsmarginal för att man skulle missa att starta och stanna klockan när exakt samma del av bilen passerade mätmärket. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Paap Reeder |
.... helt rätt Johan! Annars blir det litet väl mycket rabatt. MVH /// Paap R |
|
Tack! Skall kolla nästa gång jag åker mot Enköping. M.v.h. /Lennart |
|
|
Sträckan från bron på Nykvarnsavfarten till bron på Åkerstyckebruksavfarten är mätt till 23.1 km verklig sträcka (av en kille på vägverket i samband med motorvägens öppnande för ~10år sen) Vald som 10-minuterspass, under 10 min börjar det bli risk för kortet. Lätt å komma ihåg, plus att i icke egen bil kanske man inte har stoppur med hundradelar! 9 min 30 sek = 146 km ca verklig fart 9 min 45 sek = 142 km ca 10 min = 138.5 km ca 10 min 15 sek = 135 km ca 10 min 30 sek = 132 km ca 10 min 45 sek = 129 km ca 14 min = 99 km |
|
|
Lite långt att mäta på över 2 mil. Hur stor är chansen att man kan hålla en konstant fart så länge? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Även utan farthållare så går det väl hyfsat att hålla någorlunda jämn fart, på några km när? Jag åkte faktiskt med just en 535 E28 förra veckan, höll runt 145(plus/minus några km alltså) mätarfart hela sträckan det tog 10m 25sek = ca 133 verklig fart. Vägmätaren visade nästan rätt 23.3km! Ganska trevlig bil annars, fast en E12 528 står högt på önskelistan! Så tidig som möjligt! Ska då vara i oskruvat, sommarkört kanonskick! Pris därefter! Drömmer jag eller finns det hopp... |
|
|
Mats-saH; Mjooo..... det är nog lite av mission impossible. De få som finns är inte till salu och osynliga. Jag har bara hört talas om 2st. Men oskruvad ? Motorn är ju inge kul original. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
Paap Reeder |
... på E20 söder Södertälje såg jag flera HKP- mästräckor som fungerade häromsistens när jag turade mina BBS split för omlack till E-tuna. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.