|
|
|
|---|---|
|
Min E39 Touring (540iA) har gått ca 14500 mil. Bromsarna är inte bytta, men tycker mg höra lite till och från att de låter mer än normalt? Kanske bara inbillning, men borde det inte vara dags snart? Nu är min fråga, är det troligt att man kommer behöva byta både belägg och skivor, eller bara det ena, vilket isånt fall? Nån som har ungefärlig koll på priser? Skall man passa på att uppgradera bromsarna om man nu ändå byter till lite fetare doningar? Hur mycket mer skulle detta kosta tro? /Jocce Forum för digitalfotoentusiaster: Länk | |
|
Är du säker på att skivorna inte är bytta? 14.500 mil på en tung automatväxlad bil låter mycket i mina öron. På min fd 540 så byttes skivor fram för andra gången vid det miltalet . Bak var det bytt en gång. Kommer inte ihåg vad det kostade men skulle tippa på att skivor fram + belägg + arbete (BMW) hamnade någonstans mellan 3500 och 4000 kr. ___ BMWCS #5157 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Min sexpetare har nya skivor fram efter ca 15.000 mil. Bak ser det ut som det är dags att byta skivor vid nästa beläggbyte som nog kommer inom 1000 mil. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.