AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
570

M-tech bromsluftskanaler E46

JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
Byter i dagarna till M-tech aeropkt. Killen på reservdelsavd vet inte om bromsluftskanalerna måste bytas. Jag vill minnas att de måste bytas, eller kan man köra utan (hans förslag!) eller med de gamla?

Någon som har koll på läget? Utan måste väl ändå ge riktigt dålig kylning av bromsarna?

JFR: Bromsluftskanaler Är specifika för m-sportpaketet.

Att inte sätta dit bromsluftskanaler kan få klara konsekvenser vid hård belastning på bromsarna. Korkat av en bmw reservdelskille att påstå att det går lika bra utan.
I normal svensk trafik så kanske de inte spelar så stor roll. men vid bankörning eller varma sommardagar på autobahn så skulle jag absolut inte vilja vara utan dom.

De kostar typ 300 kr st. Ingen idé att snåla tycker jag.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Kanske skall klargöra. De är specifika bromsluftskanaler till m-sportpaketet. Dvs de finns standard men är av en annan variant till m-sportpaketet.

Formulerade mig lite klumpigt ovan.

Länk
JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
Wendtan; tack för det, misstänkte att det var så.

Toppenservice från reservdelsavd BMW Lund (borde vara känt ställe för dig) i övrigt.

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
är det något mer än kanaler till bromsarna? har för mig någon talade om luftkanal till kylaren eller liknande?

900 T8 Special -89
HFR: Svar Nej. Allt annat skall ingå i paketet.

JFR: Mina erfarenheter säger något helt annat om Bmw Lund.
Men ibland när jag har riktigt ordentligt bråttom så kan jag sträcka mig till att handla reservdelar där.
Jag har hört att dom bättrat sig ordentligt på senare tid, men hos mig har de brännt sina broar för LÄNGE sedan.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.