|
|
|
|---|---|
|
Jag har ingen kompression i någon cylinder,kamkedjan är hel.och motorn går runt när jag kör med startmotorn. Vad kan ha hänt? mvh Magnus | |
|
Vadå ingen kompression? Har du mätt eller håller du på och ska mäta? Hur uppstod felet? Vad är det för årsmodell? |
|
|
Ja , vad är det för motor det pratas om.... Billy B-10 Länk |
|
|
Det är en M5 3,8L årsmodell 93" Vi mätte upp kompen men det fanns ingen! Jag körde ner bilen till garaget,då lät det inget konstigt i motorn. När jag sedan skulle starta den så gick det inte,och jag hade ingen komp. Väldigt konstigt!!!!! mvh Hagman |
|
| "Körde ner i garaget" Menar du att bilen gick bra då eller bogserade du ner den? Inget komp verkar konstigt... Om inte kamkjedjan gått av. Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har bilen stått still länge ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Jag körde den till garaget och den gick hur bra som helst,kamkedjan är hel. och bilen går varenda dag. mvh Hagman |
|
|
"Bmw-lelle" Tack för länken,det verkar som jag har samma problem.(eller jag hoppas att det är samma problem....:-) mvh Hagman |
|
|
Det där fenomenet har jag råkat ut för två gånger med min nuvarande bil. Att man startar bilen bara en kort stun, sedan låter den så, och sedan när man ska starda den så verkar den kompressionslös. Min har startat bådan gångerna efter en del nötande. Man teorin att det skulle vara lyftarna som på något vis blir överfyllda stämmer väl inte på en M5, den har väl mekaniska lyftare. Om det är så att den bara blir sur så borde den väl inte bli kompressionslös för det? Hoppas det löser dig, det gjorde det visst med M5:an som Dawwe provkörde. |
|
| 3,8l-motorn har väl hydrauliska lyftare? | |
|
rob_t_j72: Nej 3,8-litersmotorn (liksom 3,6) har mekaniska ventillyftare med olika tjocka brickor som byts när man skall ställa in ventilspelet! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.