AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
917

hur funkar byte orginal cd e39?

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Hur funkar det om man skulle byta en orginal kasettradio till orginal cdradio på en e39a?

Vad är det för stöldskydd är det ngt man får gå till bmw med så de får matcha cdn med bilen eller?

Eller där är kod på dem?
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
och hur sitter stereon i en e39a? hur får jag ut den vad behövs?
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
drag loss volym ratten, bakom där finns en liten insex skruv som är fjäderbelastad mot hullingarna som håller fast stereon, vrid på den och håll kvar samt drag ut stereon samtidigt, lätt som en plätt :) Stereon ska kodas in på Bmw, såg nått sånt i mina papper på bilen då dom hade bytt till Business cdn

Har man intresse, tar man sig råd :)
DA
41
DALAILAMA
520i touring -98
Varför ska den kodas in på BMW? Är det för att den inte ska fungera i nån annans BMW?

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
jag vet att flera bilmodeller har så man måste gå in med diagnosinstrument och koda in samma chassinr i radion som övriga datorer i bilen för att den skall funka.

Vet att de i peugeot koncernen så piper radion högt med jämna mellanrum ifall man ej fått kodat in samma chassinr som är i huvuddatorn i bilen.

verkar vara ngt liknande på bmw.
DA
41
DALAILAMA
520i touring -98
Hade förut business RDS casette i bilen,köpte en business CD från en X5:a antagligen en -02:a och satte i (nema problema) bara jag hade köpt en adapterkabel från BMW. Det behövdes ingen kodning för att den skulle fungera. Däremot kollade jag med BMW med hjälp av serienummret på CD:n så att den var kompatibel med MID-panelen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.