|
|
|
|---|---|
ESLU |
En del m3-modeller har 3 liter motorer, andra 3,2. Hur vet man vilken som har vad. M3 GT, något speciellt med den? |
|
M3 GT tillverkades i limited edition (350 ex.), den har 3 liters motorn men med ett "fabrikschip" och vissa andra modifikationer som gav den ca 295hk. Den tillverkades enbart som grön coupe så ifall någon påstår sig sälja en M3 GT så bör det vara en sådan. Här har du några bra länkar där du får veta mer (en är på franska): Länk Länk Länk |
|
|
Och när det gäller 3,0 eller 3,2 så är det helt enkelt så att nyare bilar har den större motorn och äldre den mindre. Var det inte -95 den större kom? |
|
|
Enligt modellguiden kom den större motorn till årsmodell 96. mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
pjotor |
3,2an kom -96, har för mig att den 6-växlade lådan kom då också. 3,2= 321hk 3,0= 286hk |
swemho |
det kommer en M3 GT-R i höst, limited edition |
327i Nm Power |
M3 GT har vita blinkets fram som standard, och fjäderbenstag. Alla M3 med 3,2 liters-motorn har vita blinkers bak, och 6 växlad låda. |
| GT'n är fullutrustad från fabrik med elhissar bak, aktivt ljudsystem och allt det där. Lite kolfiber invändigt och delskinn/mocka. GT-läpp fram och vinge bak. Fjäderbenstag och aluminiumdörrar/bagagelucka mm. mm. | |
325Ci |
jo..den 6-växlade lådan kom -96 |
|
328-johan : Köpte en vinge från en totalsmälld GT , fick luckan med i köpet o jag kan garantera dig att den inte var i aluminium ,såg ut som en korkskruv o var i plåt . |
|
|
Ett par länkar till: Länk Länk Mvh //B |
|
|
Nya M3 GTR har en v8 på 350 pollar...men en v8 i 3 serien...känns lite fel..på nått sätt.. eller vad tycker ni? (ok det är ju ingen standard bil) BB=bäst=bayerskt och bakhjulsdrivet:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.