|
|
|
|---|---|
|
Kupefläkten bara tvärdog i går.Kollade säkringarna, hittade en som var trasig men fläkten är fortfarande död. Min säkringsförteckning är ju förstås på tyska, så jag vet ju ej om den säkringen gick till fläkten. Nån som vet vilken säkring det är som går till fläkten, eller har någon nån idé om vad som är fel. | |
| Sök på detta, finns massor om det. Det är säkert fläktmotståndet. | |
|
Fungerar fläkten i något läge, eller är den stendöd? // Jögge Länk |
|
|
Tack för era snabba svar, detta verkar vara ett riktigt bra forum. Fläkten är helt död.funkar inte i något läge. |
|
|
Jag vet inte riktigt hur fläktmotståndet ser ut i en 535-90, men i min bil så var det en liten fyrkantig kontakt som satt under instrumentpanelen till höger ovanför gaspedalen och instucken i fläkttrumman för kylningen. Det problem som jag hade var att fläkten bara fungerade i högsta läget. För att avhjälpa det problemet så lödde jag om nitarna på mitt fläktmotstånd (ända ner till plåten) och efter det så fungerar det perfekt. Är dock lite osäker på att det är samma fel på ditt fläktmotstånd ioma det inte fungerar i något läge alls... // Jögge Länk |
|
|
Har du klimatanläggning, dvs panelen ser ut så här: (kolla längst ner) Länk I så fall så har du inget fläktmotstånd utan ett s.k. svärd som mektipset behandlar. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.