AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.652

Någon som bytt silentblock på M5 E39?

Jag har ett klonkande ljud i bakvagnen på min M5:a (-99) så jag tittade lite undertill och märkte att övre länkarmarna var slut. Kände på silentblocken också och de går att röra upp och ner utan problem, ska det vara så? Är det bara i "sidled" som silentblocken inte får röra sig? På BMW påstod de att de sålt endast 4 under hela förra året och att det är MYCKET ovanligt att silentblocken tar slut på nyare modeller. Nån som har erfarenhet av detta?
Ingen som vet????
hehe... mitt klonkade försvann när jag slängde på vinterpuckarna...

Nu åker man en limosine igen.... ;)
Jasså, du har satt på dem redan?
Ja va faan... Ska till Dubai på 2 v semester (lördag) o sen när man kommer hem vill man ju inte stå och schwettas i kylan. Dessutom så ska jag bessa bilen dan efter vi kommer hem. Till min förvåning var Hängk....arna helt tvärblanka bak..o så det var ju tur att jag såg det inför besiktningen... 2 säsonger höll dom... Känns som om dom borde hålla 3 minst när man varken spinner eller kör på bana...o det inte finns nån effekt i bilen.
Skulle nog behöva göra en hjulinställning tror jag också....
Det var som faaaan..... Hankook som endast håller två säsonger, det var konstigt. Du har väl inte kört så mycket? Det tutar upptaget när jag ringer dig. Rast?
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Lyfter tråden!

Någon som bytt silentblock på M5 e39? (eller vanlig e39 sedan?)

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.