|
|
|
|---|---|
| Jag har köpt FK Automotive M-speglar (med blinker elekt.) från Stylabilen.se som har en 4-polig kontakt och enligt den personen som har beställt de till mig har valt rätt. Min bil är en BMW 323 CI -99 och där verkar det som original-speglarna har en 3-polig kontakt. 5 sladdar kommer ut från speglarna...2 st som är svarta är inkopplade på glaset (då är det uppvärmning). grå, grön och röd återstår och de kommer ut från motorn som driver glaset (då måste det vara en 3-polig kontakt om jag har förstått det rätt. Om jag testar sladdarna med en mätinstrument så kommer jag fram till att grön och röd sladd tillsammans får spänning för vänster resp. höger vridning av motorn. Grå och röd får spänning tillsammans för vridning upp resp. ned av motorn. Nu är frågan OM JAG KAN KOPPLA DE 3 Sladdarna till det nya spegeln även om den har 4 sladdar. Jag har hållit på med det här i 2 veckor nu....det borde inte vara så svårt OM de på stylabilen har beställt rätt spegel (alltså med rätt Polkontakt) vilket jag tror att de inte har gjort...Jag har lackerat de och allting...man känner sig så lurad på nått sätt...ingeting stämmer. Nån som har lite elektriska kunskaper kanske vet hur man kan koppla 4-polig kontakt till en 3-polig om det nu e så. Please help! | |
|
E46 har väl 3poliga kontakten o e36 4poliga Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
|
Ja...det e sant...det vet jag nu. Jag har snackat med killen som jobbar på Stylabilen så allting kommer fixa sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.