AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
604

Blir det FÖR högljutt med dubbelt 3" avgassys?

Så...

Nu har man äntligen hittat en som kan ge sig på o byta till dubbelt 3" RF från grenrör o bakåt inkl dubbla "racekattar"...Han använder sig av Rakarör's grejer tydligen o min fråga är om detta system blir alltför högljutt? Det kanske räcker med 2.5"???
Vill gärna ha lite biffigare ljud...men inte så att man inte står ut på längre resor:-(...
Prisförslaget jag fått ligger på ca 17-18" men då ink 2 kattar o helt nya rör från genrör o bakåt, inkl ny lambdasond.Låter helt ok,eller?

Det räcker mer än väl med dubbelt 2,5". Med dubbelt 3" så kommer det bli resonans ljud och det är helt onödigt om du inte har 1000 hk i bilen! Jag hade satsat på ett färdigt sportsystem istället.
Ok...finns dock inga "färdiga" system från grenrör o bakåt..."Färdiga" system e från kat o bakåt o kostar ca 8000 o uppåt...Ingen som har en uppfattnig om priset??Vet att Rakarör tar ca 8" för ett halvsystem,2 racekattar kostar ca 5.5", sonden kanske 1.5" så då låter det väl som ett bra pris,eller??

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Direkt efter grenröret sitter ju crossover delen med lambdan och kattarna. Det finns katersättare från Supersprint. Jag har egen tillverkade katersättare direkt efter grenrören. De kostade mig 1200:- att få tillverkade! Om du vill spara vikt (orginal systemet väger bly!) så kan du köra på enkelt 3" det räcker gott och väl.
Ja vill behålla "original konfigurationen" MED kattar, så ersättningsrör är ej något alternativ för mig...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Angående priset tycker jag att det låter vansinnigt att lägga 18000:- på ett avgassystem! Varför ska du byta? Högre effekt, bättre ljud eller är ditt gammla system slut? Om du vill ha mer mos i motorn finns det bättre sätt än att byta avgassystemet.
Är det en 3,6 eller en 3,8 du har? 3,8 har metall kattar orginal så på den behöver man ej "racekattar", då det sitter redan på! Har du en 3,6 så byt till 3,8ans.
Har 3.8!!O kattarna har sett sina bästa dagar, lambda sond lika så

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.