AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
864

Sälja som delar eller hel bil?

Tänkte höra med er hur man bör göra... Har problem med min topp på min e34 520i -89 och funderar väl egentligen på att sälja den i delar... iofs om någon bjuder ett pris för hela priset och priset är okej så säljer jag ju hela paketet... Har lagt upp en annons osv och några har väl förfrågat efter lite delar men frågan är hur man ska göra... man vill ju inte skruva loss fyra dörrar och sedan kanske ingen vill ha nåt mer? ska man vänta typ en månad och svara? folk vill ju antagligen ha delarna direkt om de nu har mailat... det hade jag ju velat om det var jag som var intresserad av t ex en motorhuv...
Pröva att sätta ut en annons på att den säljes i delar och se hur många som hör av sig. Om du har tålarmod så lönar det sig i längden att sälja i delar.
bustorp
Du får nog mer för bilen i delar om den är riktig f ö.Men det kan ta tid att bli av med allt. Vad har du tänkt för pris som den är? Har du någon annons på bilen som den står eller bara i delar?

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
yr
6
yrrol
525 1992
Om bilen är rostfri och i s.k. (mint condition) då är det ett helgerån att sälja den i delar, men det är få E34 som är idag.
Jag fick dock tag i en med rasad motor för ett tag sedan, mot löfte om att bibehålla kvalitén. Därför står den i varmgarage idag och kommer aldrig att vinterköras. Motorn ska renoveras sen har jag en BIL som har ALLT som 1990-talet kunde erbjuda en bilägare.

Tack för kaffet!
Säg runt 7-8k kanske... annonsen ligger under delar säljes här på powerbörsen kika på 520 e34 delar... satte upp det igår.. en blåmet är det... finns lite antydan till rost vid tankluckan men ej mer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.