|
|
|
|---|---|
|
Hej alla igen! Har läst lite trådar på forumet om värdering av olika modeller, och man blir lite fundersam på om man verkligen gör en bra affär om man åker ner till Tyskland och köper en -00/-01 523 - 528 Touring som...( Jag vill ha den så iaf ) har gått mellan 5000 - 9000 mil på en "Typ" Niederlassung. det skiljer ju väldeliga i pris på bilar med nästan samma mil på mätaren och mellan dom olika Niederlassungs. Vad tycker ni som vet lite mer om ämnet....vad ska ett pris...cirkus...hamna på när man har den körklar hemma i Sverige för att det ska vara lönsamt...vet att det kanske är svårt att ge ett bra svar på frågan eftersom det skiljer...men ni kanske kan höfta lite...mellan tummen och pekfingret ? | |
|
Ta den här t.ex....hur ligger den i pris...(Vill nog ha automat) Länk |
|
|
Jag hade inte åkt ner!! FGinns ett enortm utbud av E39 till bra priser i Sverige.Kolla bara upp dom ordentligt,så är chansen till bra affär lika stor i Sverige.. Letade själv länge efter en E46 touring i tyskland,men det blev til slut en sv.såld för samma pengar.. 325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99,330iM |
|
|
Håller med om att utbudet i Sverige är mycket stort och många bilar ligger lägre i pris än i Tyskland. Många av bilarna till salu i Sverige är skruvade, krockade, momsfuskade, etc och då dessa säljs till väldigt låga priser så måste även de som sitter med ärliga bilar sänka sina priser. Det som kan locka i Tyskland är det ännu större utbudet om man letar efter en bil som har "rätt" färg, utrustning, mil, etc enligt ditt tycke. Bilen du länkar till har väl ett ok pris med tanke på att den säljs på BMW men det är ju knappast "smockfull" med utrustning. Den gången man vill sälja en E39 vidare så skadar det inte med Navi/Tv, M-sport paket, skinn, elstolar, mm. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Programmer...du har helt rätt....jag vill allra helst ha all den utrustningen du pekade på, men tog bara ett ex. Man kanske får tumma lite på kraven för att få en överhuvudtaget. Och så tänker jag väl lite som du...att utbudet är större och "Överlag" så ska ju bilarna vara i bättre skick än i Sverige. Sen känns det...efter att ha hittat detta forum, lite som att det bara är att boka en bil här hemmifrån...åka ner och köpa den på en "Niederlassung" utan att ens behöva varken kolla upp den noga lr ens provköra...om den har Europlus garanti..."Typ". Har jag fel i min funderingar ? |
|
|
Gahhh...nu blir jag tveksam...var helt inställd på att åka ner och handla i Tyskland...:) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Bestäm dig först för vad du vill ha. Leta sedan upp den. Tex jag vill ha en silvrig iM sport 525 med max 8000 mil. PDC, Aut, Skinn, Sub, max 175kkr, plus det vanliga. Jag letar både i DE och SE och när rätt ex dyker upp köper jag. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Jo.....får nog göra så....fast ska jag köpa import så ska jag importera själv....inte köpa importerat i Sverige...då tycker jag man lika gärna kan hämta hem den själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.