AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
734

Många utbytta delar - bra eller dåligt?

Jag har en 325:a -91 och tänkte köra med den i 1-2 år till. Det börjar bli dax att byta stötdämpare och fjädrar, samt spindelleder.

Får man igen något av de utläggen när man sedan säljer bilen, eller värderas bilar i praktiken endast efter årsmodell, mil och skick på lack/klädsel?

Jag menar - om man byter dämpare och fjädrar för 7000 spänn eller vad det nu kan bli, visst borde det öka värdet åtmistone lite på bilen?

----
Projekt Ascona B: Länk
Det är nog snarare så att bilen blir lite mer lättsåld om mycket är bytt. Jag tror inte du får mer för bilen, snarare skulle ingen köpa den alternativt pruta ner den rejält, om dämpar/fjädrar vore helt slut.

/// Olof

Länk
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Instämmer med föregående talare. Skulle du inte byta skulle en köpare vilja pruta typ 5-10´ för att täcka upp sina reparationskostnader. Så på det sättet får du igen pengarna, men den är inte mer värd än ett mosvarande ex med halvbra fjädrar/dämpare samt leder.
Ok, tack för åsikterna!

----
Projekt Ascona B: Länk
kilroy
Att många delar är bytta är väl ingen nackdel i sig...tvärtom, det visar väl att du håller efter din bil.Strikt ekonomiskt får man inte pengarna "tillbaka" när man säljer bilen...men du får den säkert lättare såld. Dessutom finns det ju inte samma incitament kvar längre för att pruta hejdlöst...Dessutom...tänke du behålla bilen 1-2 år till så har du kanske inget val....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.