AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.390

ta bort handtag?

Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
hej undrar hur man tar bort handtagen på e36 ska nämligen lacka dom.
jag har haft bort innesidan av dörren och tror jag har hittat ett klips som håller handtaget men det är väl mer än det?

har sökt på forumet men blir inte klokare av det vore riktigt bra om någon har bilder på det
Dr
13
Dr.Phil
325i Coupé -94
Tror att du får börja på utsidan av bilen och plocka bort den plast delen som sitter runt själva handtaget. Tror att den sitter fast med 4st clips. Sen skruvar man loss ringen som sitter runt låscylindern och därefter kan man lossa på allt från innsidan. Jag har aldrig gjort detta själv så jag är inte helt hundra på hur det går till.

//Jocke
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
I dörrkarmen sitter en plastplugg ta bort denna och använd en lång skruvmejsel att trycka sargen kring dörrhandtaget framåt.

Lycka till!
///Tobbe
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
hum plastplugg det finns en slags gummidamask som täcker ett hål. kan det va denna du menar
men sen är det ju svårt att komma åt för fönstret men jag får kolla lite till på det

kanske är plast plugg på 4 dörrars jag har coupe
steffoboy: det är gummidamasken du öppnar sen puttar du en grej framåt där som lossar sargen runt handtaget
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
nu har jag fått bort den övre delen av handtaget

men hur tar jag bort den andra delen
jag har tagit bort ringen som fäster låscylindern och ett klips
men sen verkar det bökigt att få bort det är det mer man måste lossa för att dra ut hela handtaget?
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
staffeboy. Vad ska du lacka dem med? Själv har jag tänkt att lacka dem med kromfärg.
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
jag ska lacka dom i samma färg som bilen ska ändå lacka lister ock vingar mm så jag lämnar in dom till en firma
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.