|
|
|
|---|---|
|
Tjaba!! Jo jag köpte ett pat begagnade vinter däck dom var körda en säsong och satt på e46 318 nokian 195/15 men med min sed vanliga otur som passade dom inte på min e46 320 så min fråga är vilka andra bilar passar dom på?? nån som vet?? | |
|
Öööh det ska väl passa.... VARFÖR passade dom inte??? |
|
|
320 efter övergången till M54 kräver 16" om jag inte missminner mig. Så de passar alltså på 320 M52 (150 hk) och "nedåt". Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag kanske var lite teknisk :) Med M54 menar jag alltså 320 motorn som är på 2.2 liter och 170 hk. Så 15" fälgarna borde passa 316-318-320 innan 170 hk sexan. och 316-318 efter. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tror att det bara är Touringen och Coupén/cabben som har större bromsskivor i 320-versionen med M54-motorn. Har för mig att sedanen har samma dimension som innan uppgraderingen! Med andra ord bör fälgarna passa på 320i sedan med 2,2litersmotorn och alla E46 med svagare motor (316i, 318i). Dessutom alla karossversioner av E46 med följande motorer: 316i, 318i, 320i (innan uppgraderingen till M54-motorn) och 323i. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan: Var ligger logiken i att uppgradera bromsarna på M54B22 Touring samt cab/coupe men inte sedan? Motorn är ju densamma? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan, vet ej! Men det verkar som om sedanen har mindre skivor än coupé/cab och touringen. Kanske anser BMW att touringen lastas mer och att coupén körs mer "offensivt" än sedanen? Jag vet inte varför, bara att det är mindre bromsskivor på 320i sedan, än övriga karossvarianter med den motorn, efter införandet av M54. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hjulen kan även användas på E36, på dom modeller som inte har för stora bromsar förstås... | |
| Tack ska ni ha för alla svar!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.