|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar om någon har någon erfarenhet av vilken bil som är snabbast i praktiken, 0-100? 100-200? På pappret skall bmwn vara något snabbare 0-100. | |
|
Jag har haft en 328 och polaren har en A4 Quattro TS och han har då aldrig hängt med , testat till 200+ /R |
|
|
ah...läste lite slarvigt.. min var iof en e46 med 192 pinnar, årsmodell 98.Såg nu att du skrev e36. Sorry, för lite kaffe tydligen :D /R |
|
|
AZ: E46 328 har 193 hk, precis som e36 328. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Med Quattrosystemet så tillkommer gissningsvis uppemot 100 kg samt ökade effektförluster i drivlinan. Detta borde straffa A4:an så pass mycket att den inte hänger med vare sig 328 E36 eller 328 E46. | |
| Vi får hopps på det då min polare precis har köppt en A4 1,8tq 190.. :) Han är nämligen så stolt att han nu kan köra ifrån mig... | |
|
Quattron borde "ta" starten något pga 4wd för att sen bli omkörd av dig! =D Mvh |
|
| Men stoppar din polare i ett chipp för 5papp så får du nog se dig ifrånkörd. | |
|
som jag sa.. för lite kaffe.. 193 skall det vara :D Sorry att jag missade med 0.5%. /R |
|
| Dessa förbaskade lättrimmade turbomotorer.... :) | |
|
har kört ifrån en 1,8Ts med 180 hk (gamla modellen) med min 323i E36 så nog borde det gå alltid! Bilen: Länk |
|
|
thorssa: är din helt orginal???? för annars....om den är det lär ju mitt lilla badkar dra ifrån den gamla audi den med...lika mycket hästar som mig...men min väger mindre!!!hur mycket har en din 323 e36 i vridmoment??? MVH JONTE ///325/// |
|
|
ser ni pratar om audi. hade ett as en gång v8 quattro:P(250hk)(1900kg++) jag fick stryk av en opel kadett(2.5l volvomotor+2 weber 50)(900kg) från 80 talet!!!(på vinterväg)?? snacka om att jag blev ifrånåkt. efter det blir det bara lätta bilar för mig:=) Alpina Power! |
|
|
Har ett avgassystem från Simons annars är den original. 323i E36 har dock mer än de 170 hk som BMW anger, snarare 180-190 hk. Bilen: Länk |
|
|
Tror nog att du ska vara lite försiktig när du säger att de har upp mot 190hk.. Det tror jag inte stämmer.. Varför inte bänka? Mvh Per |
|
| 323i (och 523i) har ju bänkats av Teknikens Värld och de fick ju ut 166-169 hk på drivhjulen, så nog ligger effekten klart över 180 hk på vevaxeln. | |
|
Well vad 2.8an dårå? 215? :) Mvh Per |
|
|
Har en Audi 1,8T 190hk Quattro som är chippad, och även en BMW 328, och udin är överlägsen i både toppfart och acceleration, men... då är som sagt audin inte orig. / Kjam |
|
|
P3r: Z3 2,8 hade 183 hk på hjulen Teknikens Värld! |
|
|
OT: Jag hade en audi 80 quattro med 140 hästar... den gick inte så fort, och var inte så kvick, men satan så kul den var på vintern!!! Det gick brett och med ett ständigt smajl med läpparna!!! Tyvärr lite för slö för att orka åka fort på isen med.. (kanske med sommardäck :D)) // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
| Hej! Har en 328:a ci, men hade en Audi TT quattro 225hk för ett år sedan, tycker bmwn går lika bra som TTn :O så en Audi a4:a med 190 hk har nog inte så stor chans. hade dock en Audi s6:a 4,2 quattro för ett år sedan oxå, den gick bra mycket bättre med hade juh 300 hk sedan drog den bränsle oxå :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.